Έχεις ποτέ αναλογιστεί πόσο βαρύ μπορεί να είναι το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνει το στυλ σου στον πλανήτη που πατάς; Αν δεν το έχεις σκεφτεί, ήρθε η ώρα να μάθεις ότι κάθε χρόνο παράγονται 53 εκατομμύρια τόνοι ρούχα παράγονται, από τα οποία το 87% οδηγείται σε σκουπιδότοπους ή αποτεφρώνονται! Τι θα μπορούσες να κάνεις για να το ελαφρύνεις μαζί με το κόστος του μηνιαίου προϋπολογισμού σου;
Το μέλλον φρενάρει
Ομολογουμένως, η αγορά σήμερα σου δίνει την ευκαιρία να είσαι όσο updated θέλεις με χαμηλό κόστος. Όμως οι μεγάλες αλυσίδες αναγνωρίζουν ότι το πραγματικό κόστος για τον πλανήτη είναι πολύ υψηλό, με τα αποθέματα πρώτων υλών να συρρικνώνονται και τόνους απορριμμάτων από την παραγωγή ρούχων να συσσωρεύονται. Έτσι, αναζητούν αειφόρες μεθόδους παραγωγής. Όμιλοι με πολυτελή brands, όπως η Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Balenciaga κ.ά.) έχουν δημιουργήσει λογαριασμούς EP&L (Εnvironmental Profit & Loss - Περιβαλλοντικό Κέρδος & Απώλεια) για να αναλύυον τις αρνητικές επιπτώσεις στον πλανήτη ώστε να εντοπίσουν τι μπορούν να διορθώσουν.
Παράλληλα, έχουν επεκταθεί στο πεδίο της έρευνας με δικά τους εργαστήρια που δοκιμάζουν sustainable υλικά, βαφές και μεθόδους παραγωγής γενικώς. Έτσι, για παράδειγμα, τον Απρίλιο του 2018 ο Gucci εγκαινίασε στα περίχωρα της Φλωρεντίας το Artlab, όπου πειραματίζεται κατασκευάζοντας πρωτότυπα προϊόντα από νέα υλικά. Tα H&M, πέρα από τις σειρές Conscious και Concious Exclusive, μέχρι το 2030 στοχεύουν να χρησιμοποιούν κατά 100% οργανικά και ανακυκλωμένα υλικά.
Δες περισσότερα στο madamefigaro.gr