«Η Έφη Μελά υπήρξε ο μεγάλος έρωτας της ζωής μου. Ήταν πάντα ο μεγάλος μου κριτής, η editor μου, η πηγή έμπνευσής μου»
Πολυτάλαντος, ευφυής, ακούραστος, ατίθασος, θαρραλέος, λάτρης του πολιτισμού, γνώστης της τέχνης, αν η ζωή του ήταν ύφασμα θα είχε όλα τα στοιχεία για να είναι το πιο κομψό και η όψη του θα δημιουργούσε έναν μύθο σχετικά με το τι τελικά τον κοθόρισε. Στον προσωπικό του μύθο, η μούσα θα είχε το όνομα Έφη και εκτός από τον θαυμασμό ως κύριο συστατικό που ύφανε έναν μεγάλο έρωτα, ήταν εκείνη η chic γυναίκα που η συμβολή της υπήρξε καταλυτική. Ήταν η μούσα που τον ενθάρρυνε, τον επιβεβαίωνε, άρα και ο μεγαλύτερος κριτής του.
Γιάννης Τσεκλένης | Οι στιγμές που καθόρισαν την πορεία του
Η Έφη Μελά, υπήρξε κορυφαίο μοντέλο Ελλήνων και ξένων σχεδιαστών. Το 1954 αναδείχθηκε Μις Ελλάς στα ελληνικά καλλιστεία του 1954 ενώ την ίδια χρονιά κατέκτησε την τρίτη θέση στα καλλιστεία για την ανάδειξη της Μις Κόσμος. Από το 1954 έως το 1972, οπότε και κρέμασε τις γόβες της κατεβαίνοντας από τις πασαρέλες, αποτέλεσε ένα από τα πιο περιζήτητα µοντέλα.
«Όλοι ήθελαν την Έφη, αλλά εκείνη ήταν απόμακρη και απρόσιτη»
Η «Brigitte Bardot της ελληνικής µόδας», όπως ήταν γνωστή, παράλληλα με το modelling ασχολήθηκε και με την υποκριτική, συμμετέχοντας, από το 1957 έως το 1968, σε 11 ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες.
Σημαντικός ρόλος που ενσάρκωσε είναι αυτός της Ρόζας Δελλή στο καλύτερο ίσως φιλμ νουάρ του ελληνικού κινηματογράφου, την ταινία του 1960 με τίτλο «Έγκλημα στα παρασκήνια», σε σενάριο του Γιάννη Μαρή και σκηνοθεσία του Ντίνου Κατσουρίδη. Ο κυριότερος ρόλος όμως στη ζωή της έμελλε να είναι αυτός της μούσας σε «Film Clips ζωής» του μετρ του είδους, Γιάννη Τσεκλένη.
Από την πρώτη στιγμή του αμοιβαίου «ξεμυαλίσματος» -κατά τα λεγόμενα του κορυφαίου σχεδιαστή- για εκείνους ήταν ξεκάθαρο πως θα ζήσουν ολοκληρωτικά και μέχρι τέλους τον παράφορο έρωτά τους. Ένας έρωτας επαναστατικός που δεν είχε καμία διάθεση να υπακούσει σε συμβάσεις. Αν και ήξεραν ο ένας τον άλλον πριν εκείνο το φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη το 1965 όπου και έγινε το «ξεμυάλισμα», στη συμπρωτεύουσα κατάλαβαν πως δε πρόκειται να κάνουν πίσω.
«Αν με έπαιρνε ένας ψυχίατρος και με ξετίναζε θα έβλεπε ότι όλα θα ήταν διαφορετικά αν δεν υπήρχε η Έφη στη ζωή μου».
Παρά το γεγονός πως ήταν και οι δύο παντρεμένοι, εκείνη με τον αθλητικό συντάκτη Χάρη Λυμπερόπουλο και εκείνος με την την Άσπα Πεσμαζόγλου, κόρη του διάσημου οδηγού αγώνων και ιδιοκτήτη της Opel Τζόνι Πεσμαζόγλου, με την οποία απέκτησε έναν γιο, αυτά που θα τους ένωναν αποδείχθηκαν -έπειτα από 55 χρόνια κοινής πορείας, πως ήταν περισσότερα αυτά που τους χώριζαν.
Σε αντίθεση με το δικό της διαζύγιο το οποίο βγήκε με συνοπτικές διαδικασίες μέσα σε έξι- επτά μήνες, το δικό του άργησε 11 χρόνια. Ο Γιάννης Τσεκλένης κατάφερε να παντρευτεί την Έφη Μελά την ίδια χρονιά, το 1976, ύστερα από προτροπή του φίλου τους Ηλία Λαλαούνη.
Ο γάμος τους, με 10 άτομα καλεσμένους, πραγματοποιήθηκε σε ένα ξωκλήσι στον Κουβαρά, με τον Ηλία Λαλαούνη για κουμπάρο. Ο σχεδιαστής είχε φυσικά δημιουργήσει και concept αφού έραψε κοστούμια σαφάρι για όλους.
«Για μας ο γάμος ποτέ δεν ήταν το ζητούμενο. Το κάναμε μετά από μία δική μου σοβαρή περιπέτεια υγείας, έτσι ώστε να τακτοποιήσουμε τις λογιστικές μας υποθέσεις»Θα πει ο Γιάννης Τσεκλένης προσθέτοντας:
«Παρά τις δυσκολίες ήταν ωραία χρόνια με πάρα πολλή αγάπη».Στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο θρυλικός σχεδιαστής που άφησε την τελευταία του πνοή την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2020 σε ηλικία 82 ετών, ήταν και τότε που εμφανίστηκε ο καρκίνος το 1977.
«Ο θεός μου στέλνει ένα μήνυμα, ένα μελάνωμα στο αριστερό μου χέρι. Αναγκάζομαι το 1977 να φύγω από την Ελλάδα, να κλείσω το εργοστάσιο. Έκανα έναν ακρωτηριασμό στο αριστερό μου χέρι για να μπορέσω να επιβιώσω»… Με είχαν ξεγραμμένο αλλά 44 χρόνια μετά είμαι εδώ και αυτοί που με θεωρούσαν ξεγραμμένο χάθηκαν και γω έζησα».Ο Γιάννης Τσεκλένης δεν κατάφερε απλά να νικήσει τότε τον καρκίνο συνεχίζοντας την ξέφρενη πορεία του ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για την σπουδαιότητά του και την παρακαταθήκη του. Ο αριστοκρατικός Γιάννης Τσεκλένης, που «έκρυβε» με τόσο στυλ το «αριστερό του χέρι», κατάφερε να βρει τον έρωτα της ζωής του και να «ντύσει» τον όρο μούσα με τέτοιο ύφασμα που άλλο τέτοιο δεν υπάρχει.
Η κομψή με το πηγαίο στυλ, Έφη Μελά, φόρεσε τις δημιουργίες Tseklenis για παραπάνω από μισό αιώνα γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα τα συστατικά με τα οποία δημιουργήθηκαν.Από την εκπομπή «Μονόγραμμα»Η ομάδα του Missbloom εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια.