Τι λέει για τη σχέση του με τους άλλους σχεδιαστές;
O Alber Elbaz απολαμβάνει τη ζωή στους δικούς του ρυθμούς. Και ενώ περιμένεις να βρίσκει απαίσιο - και πολλά άλλα - το γεγονός πως τα κομμάτια που σχεδιάζει αναπαράγονται χωρίς τέλος για τα high - street brands (βλέπε Zara) αντίθετα εκείνος, λειτουργεί περισσότερο σαν «πρωτοστάτης»:
«Οι άνθρωποι διαμαρτύρονται για τους μισθούς τους και δεν μπορούν να αγοράσουν ένα σπίτι. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που παίρνουν αυτά που δημιουργούμε και τα μαζοποιούν. Οπότε, δεν μπορούμε κατηγορηθούμε ότι τρώμε κέικ, όταν ο υπόλοιπος κόσμο χρειάζεται ψωμί. Γιατί στον τομέα μας, δημιουργούμε ιδέες οι οποίες μπορούν να μεταφραστούν από τα high - street brands μετά από μία season, ακόμα κι μετά από 1 ώρα».
Ιδιαίτερα προσγειωμένος, ο Alber Elbaz «υπακούει» σε μία φιλοσοφία που οι περισσότεροι συνάδελφοι του δεν αντέχουν να σκεφτούν: «Νομίζω πως το γεγονός πως είμαστε πηγή της high - street fashion είναι καλό. 1.5 χρόνο πριν συνεργάστηκα με την H&M, κάτι το οποίο δεν είχα κάνει ποτέ ξανά, αλλά νομίζω ήταν σημαντικό. Έδωσα κάτι σε αυτούς που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά, που το είχαν μόνο ονειρευτεί. Και ένιωσα πολύ καλά γνωρίζοντας πως το 95% των ρούχων παγκοσμίως είχε πωληθεί μέσα σε 4 ώρες».
Άλλο ένα fashion φαινόμενο που θίγει ο Alber, είναι η σχέση του με τους υπόλοιπους σχεδιαστές:
«Πριν τα fashion shows στέλνουμε ο ένας στον άλλον μικρές κάρτες με συγχαρητήρια και λουλούδια. Είμαστε ένα είδος τρελής οικογένειας, αλλά παραμένουμε οικογένεια. Υπάρχουν πολλοί σχεδιαστές που σέβομαι και αγαπώ, όπως ο Azzedine (Alaia). Μου αρέσει ο Narciso (Rodriguez), ο Marc (Jacobs) και ο Nicolas (Ghesquiere) από τον οίκο Balenciaga. Η πρώτη συλλογή του Raf Simons για τον Dior ήταν φανταστική. Δεν ζηλεύω τους ανθρώπους, ζηλεύω συγκεκριμένα αυτούς που τρώνε και δεν παχαίνουν».
Όσον αφορά το θέμα του βάρους, πάντως, θα προτιμούσε να μη χάσει κιλά γιατί μπορεί να επηρεάσει τη «ελαφρότητα» των ρούχων που σχεδιάζει.
Διάβασε επίσης:
Alber Elbaz: To νέο βιβλίο Lanvin είναι ‘κοντό και χοντρό, σαν εμένα’
Δες το video για τη νέα καμπάνια του οίκου Lanvin