Υπάρχει μία συζήτηση που έχει ανοίξει για τα καλά στη βιομηχανία της μόδας: ο όρος fashion sustainability, ή αλλιώς βιώσιμη μόδα, δεν είναι απλά μια τάση, είναι το επόμενο επιτακτικό βήμα αλλαγής στον τομέα της παραγωγής και κατανάλωσης προϊόντων που θα εξασφαλίσει στον πλανήτη την απαραίτητη "ανάσα" και τον χρόνο για να επουλώσει τις "πληγές" του από την υπερεκμετάλλευση/σπατάλη των φυσικών του πόρων, την υπερθέρμανση και τη διαρκή μόλυνση. Με άλλα λόγια, η προστασία του πλανήτη δεν μπορεί να αφεθεί μόνο σε υποδείξεις και υποσχέσεις, απαιτείται άμεση δράση. Και η βιομηχανία της μόδας, με τη δικό της ρυπογόνο αποτύπωμα στο περιβάλλον, έχει ξεκινήσει να ανακοινώνει και να χτίζει στρατηγική.
Στη συζήτηση αυτή συμμετέχει και το MissBloom.gr, που μέσα από την αρθρογραφία του επιχειρεί να αναδείξει τη σημασία της στροφής σε πιο βιώσιμες λύσεις αναφορικά με τον τρόπο που ντυνόμαστε και τις επιλογές σε προϊόντα που κάνουμε. Στηρίζει και αναδεικνύει brands που έχουν κατανοήσει πλήρως την επιτακτική ανάγκη του σεβασμού στον πλανήτη και εργάζονται έμπρακτα προς αυτή την κατεύθυνση. Ο οίκος Tommy Hilfiger ανήκει σ' αυτά.
Ο Tommy Hilfiger έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει ήδη ένα πλάνο με φιλόδοξους στόχους και καινοτόμες λύσεις ώστε μέχρι το 2030 να κατακτήσει το όραμά του για ένα "fully circular" ("βιώσιμος κύκλος") μοντέλο λειτουργίας που θα περιλαμβάνει από ανακυκλώσιμα προϊόντα και βιώσιμες εναλλακτικές στα υλικά της μέχρι eco-friendly διαδικασίες – στη συλλογή πόρων, την παραγωγή, διανομή και λειτουργία της εταιρείας και των εργοστασίων του -με στόχο να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα (μειωμένοι ρύποι, εξοικονόμηση νερού, ανακύκλωση αποβλήτων).
Make it Possible για τον πλανήτη
Τον Αύγουστο του 2020, η Tommy Hilfiger επικοινώνησε τη στρατηγική της "Make It Possible" με δυο κεντρικούς άξονες: το sustainability και το inclusivity. Μία στρατηγική που αφουγκράζεται πλήρως τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής και αξιοποιεί ένα πολύ δυνατό μήνυμα: "Waste Nothing and Welcome All" δηλαδή "Τίποτα δεν πάει χαμένο, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι".
Αυτές οι απλές λέξεις συμπυκνώνουν ολόκληρη τη φιλοσοφία του "Make It Possible", που μέχρι το 2030 έχει βάλει σκοπό να υλοποιήσει 24 φιλόδοξους στόχους σχετικά με τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη.
Στο σκέλος που αφορά το περιβάλλον, οι στόχοι επικεντρώνουν στα:
Κυκλική Ροή: Η Tommy Hilfiger πρεσβεύει ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει χαμένο και με βάση αυτό εργάζεται πάνω σε καινοτομίες ώστε τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα να είναι από ανακυκλωμένα υλικά ή ανακυκλώσιμες πηγές. Τα προϊόντα θα σχεδιάζονται με γνώμονα την κυκλική ροή, και θα προτείνονται τρόποι ώστε εκείνα που δεν θα χρησιμοποιούνται πια να έχουν μία δεύτερη ζωή μέσα από την ανακύκλωση των υλικών από τα οποία κατασκευάστηκαν. Επίσης, η Tommy Hilfiger προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να φοράνε τα ρούχα της με άλλους τρόπους αντί να αγοράζουν διαρκώς νέα.
Σχεδιασμός που Κρατάει μια Ζωή: Για την Tommy Hilfiger είναι βασικό τα προϊόντα της να κατασκευάζονται με τρόπο που να είναι φιλικός απέναντι στον πλανήτη ή μέσα στα περιβαλλοντικά όρια στα οποία η ανθρωπότητα μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια. Αυτά τα όρια περιλαμβάνουν την κλιματική αλλαγή, τη χρήση γης, το λιώσιμο των πάγων και τη μόλυνση από χημικά. Έτσι, η εταιρεία αναζητά τρόπους για να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, τα απορρίμματα και την υπερκατανάλωση νερού, από την αρχή έως το τέλος, δηλαδή από τα όσα αγοράζει μέχρι το τι τελικά πουλάει.
Αφοσιωμένη στον στόχο
Τα λόγια του ίδιου του ιδρυτή της, σχεδιαστή Tommy Hilfiger, είναι ενδεικτικά της αποφασιστικότητας και της σιγουριάς ότι οι στόχοι του οίκου δεν θα μείνουν μόνο ως ανακοινώσεις: "Άνοιξα το πρώτο μου κατάστημα, το People's Place, το 1969 στη γενέτειρά μου, την Elmira, για όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους προκειμένου να ενωθούν και να μοιραστούν συναρπαστικές εμπειρίες ποπ κουλτούρας. Καθώς το brand μας έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών, με γνώμονα το ελεύθερο πνεύμα, έτσι έχει εξελιχθεί και η δέσμευσή μας για κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Με το Make it Possible, θα προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο με τη δέσμευσή μας. Εργαζόμαστε για το όραμά μας με ολόκληρο τον οργανισμό επικεντρωμένο σε αυτό και είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας".
Ενώ με αφορμή την κυκλοφορία της συλλογής "One Planet" τον Απρίλιο του 2021, μια συλλογής που δημιουργήθηκε για να γιορτάσει την Ημέρα της Γης, ο σχεδιαστής είχε δηλώσει: "Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από την Ημέρα της Γης, ώστε να σταματήσουμε για λίγο και να εκτιμήσουμε τη σημασία της. Έχουμε μόνο έναν πλανήτη και ως brand αναγνωρίζουμε τη σπουδαιότητα του να τον προστατεύουμε. Μέσα από την capsule συλλογή ‘One Planet’, ελπίζουμε να εμπνεύσουμε τους υποστηρικτές μας ώστε να προχωρήσουμε μαζί μπροστά με στόχο ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτή είναι η στιγμή να μοιράσουμε αγάπη αλλά και να επικοινωνήσουμε το μήνυμα της κλιματικής ευαισθητοποίησης σε ό,τι κι αν κάνουμε".
Sustainability facts
Η δέσμευση της Tommy Hilfiger για βιώσιμη μόδα είναι απόλυτα ειλικρινής και τα βήματα για να κατακτηθούν οι στόχοι έχουν ξεκινήσει σ' αυτό το μακρόπνοο αλλά τόσο σημαντικό ταξίδι της βιωσιμότητας. Τα παρακάτω facts είναι ενδεικτικά του "κάνω πράξη τα λόγια μου" :
- Το Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, το πρόγραμμα που λάνσαρε το 2018 το brand αναζητώντας να αναδείξει το έργο πρωτοπόρων και επιδραστικών fashion startups σε παγκόσμιο επίπεδο, επικεντρώνει σε επιχειρήσεις που πραγματεύονται λύσεις και προωθούν τη συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα στη μόδα.
- Μέχρι σήμερα, πάνω από το 80% των σχεδιαστών της Tommy Hilfiger έχουν εκπαιδευτεί σε κυκλικές στρατηγικές σχεδιασμού.
- Μέχρι το 2019, το 72% του βαμβακιού που χρησιμοποιήθηκε στην παραγωγή των προϊόντων της Tommy Hilfiger προήλθε από βιώσιμες πηγές, ενώ 2 εκατομμύρια κομμάτια denim παράχθηκαν με χαμηλότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον, μειώνοντας την ποσότητα του νερού και της ενέργειας που χρησιμοποιείται. Επόμενος στόχος, η δημιουργία jeans από 100% ανακυκλωμένο βαμβάκι.
- Κάθε επόμενη συλλογή Tommy Hilfiger περιλαμβάνει ακόμα πιο βιώσιμα υλικά, ενώ ήδη τα ρούχα στις συλλογές της Άνοιξης του 2021 ήταν κατά 50% πιο βιώσιμα από τις προηγούμενες, ποσό διπλάσιο από την άνοιξη του 2020.
Courtesy of Tommy Hilfiger
More facts
Αναγνωρίζοντας ότι καμία εταιρεία δεν μπορεί να αλλάξει το τοπίο της βιωσιμότητας από μόνη της, η Tommy Hilfiger, στο πλαίσιο της PVH Corp., ένωσε τις δυνάμεις της με τους εταίρους της βιομηχανίας υπογράφοντας το "Σύμφωνο Μόδας" για την προστασία του περιβάλλοντος τον Αύγουστο του 2019, ενώ συμμετείχε και στην πρωτοβουλία του Ellen MacArthur Foundation "Make Fashion Circular and Jeans Redesign".
Επίσης, από το 2013 η Tommy Hilfiger συνεργάζεται με το WWF για να διαχειριστεί την σπατάλη νερού στις εγκαταστάσεις της, διαμορφώνοντας πιο sustainable πρακτικές εντός της εταιρείας, αλλά και σε συλλογικό επίπεδο συμπράττοντας με άλλες επιχειρήσεις, κυβερνήσεις, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, κοινότητες και προμηθευτές σε περιοχές που δραστηριοποιείται και τα νερά αντιμετωπίζουν κίνδυνο.