Το προσχέδιο της Μόνα Λίζα, ή ίσως και τη γυμνή εκδοχή της Τζιοκόντα ισχυρίζεται ότι εντόπισε ένας Γάλλος ειδήμων τέχνης σε μουσείο της Γαλλίας.
Πρόκειται για το πορτρέτο μίας γυμνής γυναίκας, γνωστής ως Μόνα Βάνα, που ήταν μέλος μιας συλλογής έργων για περισσότερα από 150 χρόνια και μέχρι σήμερα αποδιδόταν απλώς στο εργαστήρι του Leonardo Da Vinci. Οι ειδικοί, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι έχουν ενδείξεις ότι ήταν ο ίδιος ο Da Vinci που δούλεψε το έργο. Μετά από τεστ που πραγματοποίησαν στο μουσείο του Λούβρου, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πορτρέτο έχει σχεδιαστεί «εν μέρει τουλάχιστον» από τον αναγεννησιακό καλλιτέχνη.
Από το 1862 μέχρι και σήμερα η «Μόνα Βάνα» βρισκόταν στη συλλογή αναγεννησιακής τέχνης του Μουσείου Κοντέ που στεγάζεται στο Ανάκτορο του Σαντιγί, στην ομώνυμη κωμόπολη της Πικαρδίας, στα βόρεια του Παρισιού. «Το σχέδιο έχει μια ποιότητα στον τρόπο απόδοσης του προσώπου και των χεριών που είναι αξιοθαύμαστη», δήλωσε ο επιμελητής Mathieu Deldicque στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Δεν πρόκειται για αντίγραφο. Είναι κάτι που δουλεύτηκε παράλληλα με τη Μόνα Λίζα λίγο πριν το τέλος της ζωής του Da Vinci. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μιλάμε για το προσχέδιο μιας ελαιογραφίας», πρόσθεσε ο ίδιος.
Το Ανάκτορο του Σαντιγί έδωσε στη δημοσιότητα μία φωτογραφία από τη δουλειά που γίνεται στο πορτραίτο.
Μεταξύ των αποδεικτικών στοιχείων, ο Mathieu Deldicque ανέφερε πως τα χέρια και το σώμα είναι σχεδόν πανομοιότυπα, το μέγεθος των πορτρέτων είναι περίπου το ίδιο και πως μικρές τρύπες γύρω από τη γυναικεία μορφή καταδεικνύουν ότι είναι πιθανό το σχήμα της να αντιγράφηκε σε καμβά. Ωστόσο, ο Mottin επεσήμανε ότι η γραμμοσκίαση στο πάνω μέρος του πίνακα, κοντά στο κεφάλι, έχει γίνει από δεξιόχειρα ενώ είναι επιβεβαιωμένο πως ο Da Vinci ήταν αριστερόχειρας. Παρόλα αυτά, η διαδικασία ταυτοποίησης αναμένεται να πάρει αρκετό χρόνο ακόμη.