Τι προξένησε περισσότερους θανάτους το 2015: οι επιθέσεις καρχαριών ή οι selfies; Η απάντηση θα σε εκπλήξει. Ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Rawhide εξέτασε τις εμμονές που έχουν οι χρήστες των social media με τις selfies και τη ροπή προς τη ναρκισσιστική συμπεριφορά και κατέληξε στα εξής συμπεράσματα, όπως αυτά δημοσιεύτηκαν στο Adweek:
-Το 2015, περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους βγάζοντας selfies παρά από επιθέσεις καρχαριών.
-Το 55% των millennials έχει βγάλει selfies και τις έχεις μοιραστεί στα social media.
-Το 74% όλων των εικόνων που έχουν μοιραστεί στο Snapchat είναι selfies.
-Κάθε 10 δευτερόλεπτα ανεβαίνουν στο Instagram 1,000 selfies.
-Καθημερινά υπάρχουν 93 εκατομμύρια selfies, οι οποίες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν 2,583,333 ρολά από φιλμ.
-19 στους 20 εφήβους έχουν βγάλει selfies.
Σε ένα από τα infographic του Rawhide, προκύπτει ότι το 36% των selfies έχουν δεχτεί επεξεργασία ώστε να βελτιωθούν χαρακτηριστικά του προσώπου. Μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός νάρκισσου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η υπέρ-δραστηριότητα με προσωπικές φωτογραφίες, ο συνεχής έλεγχος μήπως χάσει κάποια πληροφορία αλλά και το διαρκές update με στόχο να προωθήσει τον εαυτό του.
“Δεν προκαλεί έκπληξη ότι τα επίπεδα του ναρκισσισμού αυξάνονται εδώ και δεκαετίες. Οι αυξήσεις αυτές χρονολογούνται πριν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά έχουν επιδεινωθεί σαφώς μετά από την εμφάνιση τους. Ταυτόχρονα, υπήρξε μια απότομη πτώση στα επίπεδα αλτρουισμού μετά την έλευση του Facebook και του Twitter. Είμαστε περισσότερο συνδεδεμένοι από ποτέ, αλλά ενδιαφερόμαστε όλο και λιγότερο για τους άλλους ανθρώπους, εκτός από όταν πρόκειται να μάθουμε τι σκέφτονται για εμάς. Είναι σαν το να βρισκόμαστε πιο κοντά στους άλλους να μας κάνει πιο αντικοινωνικούς. Ο Φρόιντ, ο οποίος θα έχει αναμφίβολα χιλιάδες οπαδούς στο Twitter σήμερα (αν θα μπορούσε να συνοψίσει τις απόψεις του σε 140 χαρακτήρες), που αναφέρεται σε αυτό ως "Δίλημμα του Σκατζόχοιρου ". Δηλαδή, οι άνθρωποι είναι σαν σκαντζόχοιροι τον χειμώνα: έχουν ανάγκη να βρεθούν κοντά ο ένας με τον άλλον για να αντιμετωπίσουν το κρύο, αλλά δεν μπορούν να είναι τόσο πολύ, χωρίς να πληγώνει ο ένας τον άλλο με τα αγκάθια τους” εξηγεί σε άρθρο του στη Guardian ο Tomas Chamorro-Premuzic, καθηγητής business psychology στο University College London και συγγραφές του βιβλίου Confidence: Overcoming Low Self-Esteem, Insecurity, and Self-Doubt.
Η άνοδος των social media ξύπνησε ανασφάλειες που πολλοί από εμάς είχαμε καλά κλεισμένες σε ένα από τα ντουλαπάκια του μυαλού μας. Έφερε, επίσης, μαζί της τη συνεχόμενη ανάγκη για επιβεβαίωση, μέσα από comments, likes και shares που χάνονται αυτόματα στο χαοτικό κόσμο του διαδικτύου. Ο ναρκισσισμός είναι αναμφισβήτητα κάτι που υπάρχει και χωρίς τα social media, αλλά τι γίνεται όταν αυτά τον τρέφουν ακόμα περισσότερο; Τα applications που σου δίνουν τη δυνατότητα να “βελτιώσεις” την εμφάνισή σου αυξάνονται συνεχώς, κι εκεί που στήναμε στον τοίχο τους celebrities που υποκύπτουν στο Photoshop, βρεθήκαμε να το κάνουμε απροκάλυπτα στον εαυτό μας.
“Φυσικά και δεν είναι λάθος στο να ζητάς την έγκριση των άλλων – στην πραγματικότητα μια υγιή ταυτότητα προκύπτει από όταν δίνουμε σημασία στο σκέφτονται οι άλλοι για εμάς. Επιπλέον, η ανάγκη να μας εκτιμήσουν είναι ο ακρογωνιαίος λίθος τόσο της ψυχολογικής ευεξίας όσο και του να ζεις μέσα σε έναν πολιτισμό. Όταν όμως ξεπερνά τα όρια, η διαρκής επιθυμία να είμαστε αποδεκτοί γίνεται μία αδιάκοπη αναζήτηση για status και μειώνει την ικανότητα να χτίσεις και να διατηρήσεις ευτυχισμένες σχέσεις και μία επιτυχημένη σταδιοδρομία” συμπληρώνει ο καθηγητής.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr