Στην εποχή των social media, μπορείς να κάνεις like σε κάτι με το πάτημα ενός κουμπιού, εκφράζοντας την αρέσκεια ή την αναγνώριση σου ως προς ένα άτομο, με αφορμή μία φωτογραφία, ένα ποστ, ακόμα και ένα σχόλιο. Δεν αποτελεί νέο, άλλωστε, πως υπάρχει μια υποβόσκουσα αίσθηση ανταγωνισμού για τα περισσότερα likes, την καλύτερη διαδικτυακή παρουσία και την άμεση επέκταση γνωριμιών.
Πολλοί άνθρωποι, δυστυχώς, βυθίζονται στη νοοτροπία του ανταγωνισμού στο χώρο της δουλειάς και παλεύουν να γίνουν αρεστοί στους συναδέλφους τους. Είναι φυσικό και λογικό να θες να είσαι αρεστός και σεβαστός, αλλά πολλές φορές είναι δύσκολο να βρείς το πώς θα το καταφέρεις. Συγκεντρώσαμε τα 5 σημαντικότερα tips και τα αναλύουμε:
Ο Dr. Phil McGraw συμβουλεύει: "Διεκδίκησε, αντί να παραπονιέσαι για το πώς σου φέρονται οι άλλοι. Μάθε να διαπραγματεύεσαι τις σχέσεις σου, έτσι ώστε να πάρεις αυτό που θέλεις". Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να εκπαιδεύσεις τους ανθρώπους γύρω σου να σου φέρονται με ευγένεια και σεβασμό. Εάν δεχτείς άσχημες, χειριστικές και επιθετικές συμπεριφορές, δίνεις το δικαίωμα να σου φέρονται με αυτόν τον τρόπο. Θα πρέπει να είσαι έτοιμη να διαπραγματευτείς τι θέλεις και τι χρειάζεσαι. Το να είσαι απλά καλή και ευγενική δεν είναι αρκετό για να λάβεις σεβασμό από τους άλλους.
Η συμπεριφορά σου οφείλει να είναι ευγενική και επαγγελματική, αλλά εάν είσαι πολύ παθητική και υπερβολικά συμπονετική, μειώνεις τις πιθανότητες να πάρεις προαγωγή ή να αναλάβεις σημαντικά projects. Απόφυγε να κρατάς σημειώσεις ή να φτιάχνεις καφέδες για άλλους, αν δεν περιλαμβάνεται στην περιγραφή της δουλειάς σου. Εάν βρεθείς να φροντίζεις τους συνεργάτες σου και να παρέχεις ασταμάτητη ψυχολογική συμπαράσταση, σταμάτησε το και γύρισε στις υποχρεώσεις της δουλειάς σου.
Εάν καλλιεργείς μια επαγγελματική περσόνα που θα είναι απαραίτητη στον επαγγελματικό σου χώρο, μπορείς να γίνεις ο βασικός αρχηγός και να ξεχωρίσεις. Πρέπει να υποστηρίζεις τον εαυτό σου έτσι ώστε να μπορείς να ακουστείς και να αναγνωριστείς για όλη τη δουλειά που κάνεις.
Η Charlotte Beers, συγγραφέας του I'd Rather Be in Charge, ισχυρίζεται ότι οι σχέσεις έχουν μεγαλύτερη σημασία από τη δουλειά. "Πρέπει να συνειδητοποιήσεις πως κάποια στιγμή οι σχέσεις που έχεις στον εργασιακό χώρο θα παίξουν μεγαλύτερο ρόλο από τη δουλειά σου. Κάνε τους λιγότερους δυνατούς εχθρούς, αφού το άτομο που έχει τα καλύτερα κοινωνικά skills και τις καλύτερες σχέσεις είναι αυτό που θα μπορέσει να διευθύνει . Ζούμε σε ένα μικρό κόσμο, και το τωρινό σου αφεντικό θα μπορούσε να είναι ο πελάτης σου σε 5 χρόνια. Το κάθε άτομο μετράει στο network της δουλειάς, και ο σεβασμός είναι το κλειδί στη διατήρηση επαγγελματικών σχέσεων.
Όσο διαμορφώνεις το δρόμο της καριέρας σου, βρε πώς μπορείς να υποστηρίξεις τον εαυτό σου και να αποκτήσεις το σεβασμό των συνεργατών σου. Ο σκοπός σου θα πρέπει να είναι να γίνεις περισσότερο εμφατική και με περισσότερη αυτοπεποίθηση, αλλά όχι επιθετική. Η νέα σου περσόνα θα έχει αντίκτυπο και στους υπόλοιπους και θα έχει θετικά αποτελέσματα. Μη συμβιβάζεσαι και μη προδώσεις αυτό το προσόν, και συνειδητοποίησε οτι αξίζεις σεβασμό.