Μπορεί τα γραφεία με τις κλειστές πόρτες να μην προωθούν το ομαδικό πνεύμα και την κοινωνικοποίηση, αλλά ξέρεις ότι έχεις την ησυχία σου όποτε το θελήσεις. Η εποχή, ωστόσο, σε θέλει σε κοινόχρηστους χώρους με σχεδόν ελάχιστο privacy και τους περισπασμούς να έρχονται από παντού. Ναι, αυτός είναι ο “όλεθρος” του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος.
Δες επίσης: 7 συνήθειες που δε σε κάνουν αποδοτική στη δουλειά
Υπάρχει διαφορά μεταξύ του ηθελημένου περισπασμού (να αφιερώσεις από μόνη σου 2 λεπτά για να δεις ένα αστείο βίντεο στο youtube) και των απρογραμμάτιστων “ενοχλήσεων” από εξωτερικούς παράγοντες. Στην πρώτη περίπτωση, νιώθεις ότι ορίζεις εσύ τον χρόνο σου, ενώ στη δεύτερη δεν υπάρχουν και πολλά που να μπορείς να κάνεις. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζεις.
Οι career experts προτείνουν πέντε απλούς τρόπους για να βρεις την ησυχία σου στη δουλειά χωρίς να εξαγριώσεις τους γύρω σου ή να φανείς αγενής.
#Πρόλαβε την επικοινωνία με τους γύρω σου
«Ο προγραμματισμός είναι ένας καλός τρόπος για να προλάβεις τους περισπασμούς πριν αυτοί συμβούν. Περιμένει ένας πελάτης, ένας συνάδελφος ή ο προϊστάμενός σου πληροφορίες από σένα; Επικοινώνησε μαζί του πριν ξεκινήσεις κάτι άλλο, ώστε να μειώσεις τις πιθανότητες να σε διακόψει αργότερα» προτείνει η Deb Lee από την ιστοσελίδα οργάνωσης Unclutterer. Έτσι, βγαίνετε και οι δύο κερδισμένοι αφού θα έχεις οργανώσει τον χρόνο σου και θα έχεις δείξει επαγγελματισμό.#Βρες μία φράση – κλειδί
«Μπορείς να σταματήσεις κάποιον από το να σου αποσπάσει την προσοχή, ακόμα κι αν πλησιάζει στο γραφείο σου. Δεν θέλεις να αγνοήσεις τον συνάδελφό σου ή να αρχίσεις να λες πόσο απασχολημένη είσαι, οπότε το μυστικό είναι να τον προλάβεις: Βρες μία φράση – κλειδί με την οποία θα ξεκινάς και θα ολοκληρώνεις μία συζήτηση όταν δεν έχεις χρόνο. Όταν βλέπεις κάποιον να σε πλησιάζει, πες απλά “Κάνω κάτι αυτή τη στιγμή, μπορούμε να τα πούμε πιο μετά;". Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβει ότι έχεις θέσει κάποιες προτεραιότητες στη δουλειά» συμβουλεύει η σύμβουλος καριέρας, Sara McCord.#Κρύψου
«Μερικές φορές, ο πιο απλός τρόπος για να αποφύγεις τις ενοχλήσεις είναι να κρυφτείς από αυτές στην κυριολεξία. Και υπάρχουν δύο εύκολοι τρόπο για να το κάνεις» λέει η Chrissy Scivicque. Ο πρώτος τρόπος που προτείνει η career coach είναι να ζητήσεις ένα διαχωριστικό ώστε να το χρησιμοποιήσεις σαν τοίχο. Όσο πιο μακριά βρίσκεσαι από το οπτικό πεδίο των γύρω σου τόσο πιο δύσκολο είναι να σε ενοχλήσουν. Ο δεύτερος τρόπος είναι να “εξαφανιστείς” κανονικά. «Βρες ένα ήσυχο meeting room και τελείωσε τη δουλειά σου. Αν πάλι δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να εμποδίσεις τους περισπασμούς, συζήτησε με το αφεντικό σου το ενδεχόμενο να εργάζεσαι κάποιες ώρες ή μέρες εκτός γραφείου», λέει χαρακτηριστικά.#Μίλα με ειλικρίνεια στους συναδέλφους σου
Μπορεί να σου φανεί δύσκολο στην αρχή, αλλά το να πεις στους συναδέλφους σου ότι έχεις αρκετή δουλειά και πρέπει να αφοσιωθείς σε αυτή είναι η καλύτερη τακτική, σύμφωνα με την Meredith Haberfeld, συνιδρύτρια του Institute for Coaching. Αυτή η τακτική θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τις τακτικές ενοχλήσεις και να εστιάσεις στη δουλειά σου. Εξήγησε στους συναδέλφους σου ότι χρειάζεσαι να δουλέψεις χωρίς περισπασμούς και ό,τι είναι προτιμότερο να τους ακούσεις όταν θα έχεις πραγματικά ελεύθερο χρόνο.
#Άκου το αγαπημένο σου playlist
Αν δεν μπορείς να πεις στους συναδέλφους σου ότι δεν θέλεις να σε ενοχλούν, τότε το να ακούς μουσική με ακουστικά θα δώσει το μήνυμα. Επίσης, μελέτες δείχνουν ότι η μουσική σε βοηθά να συγκεντρωθείς. Άρα είστε όλοι κερδισμένοι. “Αν τα ακουστικά επιτρέπονται στον χώρο εργασίας, τότε είναι η καλύτερη κίνηση που μπορείς να κάνεις” προτείνει η career coach Dr Madeline Lewis.
Δες επίσης: 7 τρόποι με τους οποίους σαμποτάρεις τον εαυτό σου στη δουλειά
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr