Είναι η 5η χρονιά που η κόρη μου πηγαίνει Ωδείο, όμως μόλις πριν από λίγες μέρες άκουσα για πρώτη φορά να μιλάνε για την μέθοδο Suzuki και αφορμή στάθηκε ένα σεμινάριο που διοργανώνει το Ωδείο. Εννοείται ότι το google μου πήρε αμέσως φωτιά, αφού ήθελα να μάθω τι ακριβώς είναι αυτή μέθοδος και γιατί θεωρείται ιδιαίτερη.
Από που πήρε το όνομά της η μέθοδος Suzuki
Δημιουργός της μεθόδου Suzuki είναι ο Shiniki Suzuki, o οποίος γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1898. Η οικογένειά του είχε κατασκευαστική εταιρία για μικρά shamisen, ένα είδος μακρύλαιμου ιαπωνικού λαούτου. Αργότερα το εργοστάσιο παρήγαγε και βιολιά, τα οποία ήταν η αδυναμία του Shiniki Suzuki, ο οποίος μελετούσε κρυφά. Στις μέρες του η εκμάθηση μουσικού οργάνου θεωρείτο επάγγελμα μόνο για τους φτωχούς, γιαυτό οι γονείς του διαφωνούσαν με αυτή του την ενασχόληση. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, το 1920 ταξιδεύει στη Γερμανία και ολοκληρώνει τις σπουδές του στο βιολί και εκεί θεμελιώνει τη μέθοδο εκμάθησης οργάνων που φέρει το όνομά του.
Ποιοι είναι οι στόχοι της μεθόδου Suzuki
Ο κύριος στόχος της δεν είναι να δημιουργήσει διάσημους επαγγελματίες μουσικούς, αλλά να συμβάλλει μέσω της μουσικής, στην ανθρώπινη εσωτερική ανάπτυξη και στην ανακάλυψη των κρυμμένων δυνατοτήτων που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής. Ο δημιουργός της άλλωστε έχει δηλώσει «το τι γίνεται ένα παιδί εξαρτάται εξ' ολοκλήρου από τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύεται. Η ευχή μου είναι να μπορούν όλα τα παιδιά να γίνουν «ωραίοι» και ευτυχισμένοι άνθρωποι με πολλές ικανότητες.» Η μέθοδος Suzuki βοηθάει στη συνολική καλλιέργεια του παιδιού, ενώ συμβάλλει στη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του ταλέντου του. Ο Shiniki Suzuki πίστευε ότι υπάρχει μεγαλοφυΐα σε κάθε άτομο και ο καθένας μπορεί να μάθει στο μέγιστο, αρκεί να μην αποτρέπεται από φυσικές και διανοητικές αναπηρίες.
Ποιες είναι οι αρχές της μεθόδου Suzuki
1. Εκκίνηση της μεθόδου από μικρή ηλικία
Η μέθοδος Suzuki προτρέπει τα παιδιά να αρχίσουν τη μελέτη της μουσικής από πολύ νεαρή ηλικία, ενώ το περιβάλλον πρέπει να δημιουργηθεί γύρω από το παιδί του συντομότερο δυνατό.
2. Μουσική ανάγνωση
Ο Suzuki μελέτησε το πως οι άνθρωποι μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα και κατέληξε ότι πρώτα μιλούν και μετά γράφουν. Προσομοίασε λοιπόν την εκμάθηση της μουσικής, με την εκμάθηση της γλώσσας, ότι δηλαδή οι μαθητές πρώτα εκφράζονται μέσα από αυτή και μετά μαθαίνουν τα γραφικά σύμβολα. Η ακουστική προσοχή λοιπόν παίζει σημαντικό ρόλο για τη μέθοδο και γι' αυτό η ανάπτυξη της τεχνικής του παιξίματος προηγείται της μουσικής ανάγνωσης. Η παρτιτούρα εισάγεται αργότερα, συνήθως στο τέλος της πρώτης χρονιάς σπουδών, όταν δηλαδή ο μαθητής έχει κατακτήσει τα βασικά στοιχεία του οργάνου και έχει αποκτήσει άνεση στην εκτέλεση.
3. Ακρόαση και μίμηση
Η ακρόαση αναπτύσσει τη μνήμη και ικανότητα για αναζήτηση, ενώ παράλληλα αυξάνεται η ικανότητα των μαθητών να εφεύρουν, να αυτοσχεδιάζουν και να συνθέτουν απλές παραλλαγές του ρεπερτορίου που ακούν συχνά. Επίσης, μέσω της ακρόασης αναπτύσσεται η αισθητική ικανότητα και η ικανότητα του μαθητή να παίζει με το αυτί.
4. Ορχήστρα
Πρόκειται για ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μεθόδου. Οι ορχήστρες Suzuki είναι συνήθως πολυμελείς. Ο Suzuki υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνονται συναντήσεις της ορχήστρας μια φορά την εβδομάδα ή το λιγότερο μια φορά στις δύο εβδομάδες. Στην ορχήστρα κιθάρων όλα όργανα κουρδίζονται στον ίδιο τόνο και οι συμμετέχοντες έχουν ηλικία περίπου 3-15 ετών. Μέσα από τις ορχήστρες, οι μαθητές μαθαίνουν να συγχρονίζονται και να συνεργάζονται, εξοικειώνονται με τις διάφορες φωνές και τους μουσικούς διαλόγους τους, ενώ παράλληλα ενθαρρύνονται η αλληλεγγύη και η φιλία μεταξύ τους.
Ακολούθησε με στο Ιnstagram: Stamati23 Ακολούθησε με στο https://christinamyprincess.wordpress.com/
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr