Τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας για τον εθελοντισμό παρουσιάζουν η ethelon και η Eurolife FFH, αναλύοντας την επόμενη ημέρα για την εθελοντική δραστηριότητα στη χώρα.
Στόχος της έρευνας είναι να αναδείξει τις τάσεις, τις συμπεριφορές και τις προοπτικές που θα καθορίσουν το μέλλον του εθελοντισμού και τους τρόπους με τους οποίους θα υλοποιούνται στο εξής τέτοιου τύπου ενέργειες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το διευρυμένο δίκτυο συνεργατών της ethelon, μελών Μ.Κ.Ο. και στελεχών επιχειρήσεων, συγκεντρώνοντας πάνω από 1.200 συμμετοχές.
Τα αποτελέσματα
Το βασικό σημείο που αναδείχθηκε από την έρευνα ήταν ο εθελοντισμός εξ αποστάσεως – μια πρακτική που η πλειοψηφία των ερωτώμενων εκτιμά ότι θα διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των εθελοντικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας χωρίστηκαν σε τρεις υποκατηγορίες, ανάλογα με την ομάδα κοινού, στην οποία ανήκε ο ερωτώμενος.
Η πρώτη ομάδα, οι εθελοντές από το δίκτυο της ethelon, δηλώνει σχεδόν πλειοψηφικά ότι θα επέλεγε τον εθελοντισμό εξ αποστάσεως, καθώς είναι ένας τρόπος να προσφέρουν από το δικό τους χώρο, για όσο χρόνο επιθυμούν. Επίσης:
- 1 στους 2 δηλώνει ότι δραστηριοποιήθηκε εθελοντικά κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.
- Το 65% αισθάνεται ιδιαίτερη ικανοποίηση από τη δράση τους.
- Το 50% πιστεύουν πως η κατάσταση δεν θα συμβάλλει αρνητικά στο μέλλον του εθελοντισμού.
- Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες εκτιμούν ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε κι άλλα εναλλακτικά μοντέλα εθελοντικής προσφοράς.
Η δεύτερη ομάδα κοινού, οι ΜΚΟ με τις οποίες έχει τακτική συνεργασία η ethelon, δηλώνει:
- Σε ποσοστό 51% ότι προτιμάει τον εθελοντισμό με φυσική παρουσία, καθώς έχει πιο άμεσα και συγκεκριμένα αποτελέσματα,
- Σε ποσοστό 55% δηλώνουν αισιόδοξοι από τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, μέσω του εθελοντισμού εξ αποστάσεως, και προβλέπουν άνθιση των εναλλακτικών τρόπων προσφοράς στο πολύ άμεσο μέλλον.
Για την τρίτη ομάδα, τα στελέχη επιχειρήσεων, η εθελοντική δραστηριότητα επηρεάστηκε σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, καταγράφοντας μείωση από 82% σε 12% κατά τη διάρκεια της κρίσης.
- Σημειώθηκε όμως σημαντική αύξηση στη συνδρομή τους μέσω δωρεών (57,6%).
- Αντίστοιχα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποιούν δωρεές αυξήθηκε από 13% σε 57%.
- Το 69% των επιχειρήσεων δηλώνει μεγάλη ικανοποίηση με τον εθελοντισμό εξ αποστάσεως. Στο ίδιο πλαίσιο, οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι τους ενδιαφέρει η πραγματοποίηση trainings και skill building workshops, καθώς και η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης από απόσταση.
- Το 61% των στελεχών δηλώνει ότι με την επιστροφή του στην καθημερινότητα, θα συνεχίσει την εθελοντική δραστηριότητα.
Η Eurolife FFH και η ethelon συνεργάζονται σταθερά, πραγματοποιώντας από κοινού δράσεις που επικεντρώνονται στην προστασία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής ανθρώπων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Για να δείτε την αναλυτική έρευνα, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.ethelon.org.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr