Η αγορά ρούχων και η επιστροφή τους στο κατάστημα ενώ έχουν φορεθεί δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο, καθώς πάντοτε συνέβαινε από μια μερίδα του κοινού που είχε ασπαστεί τη συγκεκριμένη νοοτροπία, προκειμένου να βγαίνει ασπροπρόσωπο σε διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις. Το φαινόμενο όμως φαίνεται πως έχει πάρει άλλη μορφή τη σημερινή εποχή των κοινωνικών δικτύων και τους αυτοχριζόμενους Influencers που εναγωνίως προσπαθούν καθημερινά να κερδίσουν τα δεκαπέντε λεπτά διασημότητας που τους αναλογούν. Οι Influencers, ανεξάρτητα από το πόσο πετυχημένοι είναι στ' αλήθεια, αυτό είναι άλλο θέμα συζήτησης, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως έχουν καταφέρει να επηρεάσουν εκτός των άλλων και τη βιομηχανία της μόδας.
Σε ένα κόσμο που ποστάρουμε άρα υπάρχουμε, η καθημερινή ανανέωση του feed μας με το πολυπόθητο #ootd (outfit of the day) έχει σίγουρα μεγαλύτερο οικονομικό κόστος από αυτό που μπορεί να ανταπεξέλθει ο Influencer της διπλανής πόρτας.
Κάπως έτσι πραγματοποιήθηκε έρευνα από εταιρεία πιστωτικών καρτών και σχεδόν ένας στους δέκα αγοραστές του Ηνωμένου Βασιλείου (9%) παραδέχεται ότι αγοράζει ρούχα μόνο για να τραβήξει μια φωτογραφία στα κοινωνικά μέσα. Έπειτα αφότου φωτογραφηθεί τα επιστρέφει στο κατάστημα κανονικά. Η έρευνα έγινε ανάμεσα σε 2.002 ενήλικες καταναλωτές και έδειξε ότι οι αγοραστές ηλικίας 35-44 ετών είναι οι πιο πιθανό να το κάνουν αυτό, ενώ οι άντρες, όσο περίεργο και αν ακούγεται, υπερέβησαν τις γυναίκες.
Δες ακόμη: Φτιάξε τη βαλίτσα των διακοπών σου όπως οι Influencers
Πάνω στη συγκεκριμένη λογική ολόκληρα fashion brands διαμορφώνουν τις συλλογές τους, λανσάροντας ρούχα που προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για τα social media. Είναι τα ρούχα που βασίζονται στα πολύ επίκαιρα trends και αντέχουν να φορεθούν μία ή δύο φορές. Δεν είναι τυχαία άλλωστε και η ραγδαία επικράτηση του fast fashion στο διαδίκτυο. Πάνω στη φιλοσοφία του Instagram μάλιστα έχει αναπτυχθεί και ένας νέος κλάδος του εμπορίου στον οποίο μπορείς να ενοικιάζεις ρούχα μεγάλων σχεδιαστών προκειμένου να βγάλεις φωτογραφίες.
Στον αντίποδα της συγκεκριμένης λογικής βρίσκονται οι πολύ μεγάλοι οίκοι υψηλής ραπτικής με υποστηρικτές τους εμβληματικές γυναίκες παγκοσμίως, όπως η Kate Middleton και η Michelle Obama, που δεν διστάζουν να φορέσουν ένα outfit περισσότερες από μία φορά, συμβάλλοντας στην προσπάθεια να απαλλαγούν οι γυναίκες από το ατέρμονο κυνήγι των trends.
Δες ακόμη: Όλες οι φωτογραφίες που αποδεικνύουν ότι η Meghan Markle είναι ένα πραγματικό fashion icon