Η δυσλεξία δεν είναι το αποτέλεσμα έλλειψης κινήτρων, αισθητηριακής βλάβης, ελλιπούς διδασκαλίας ή στερημένων περιβαλλοντικών – κοινωνικών ή άλλων περιοριστικών συνθηκών, αλλά μπορεί να συνυπάρχει μ’αυτές.
Αν κι η δυσλεξία είναι κατάσταση εφόρου ζωής, τα άτομα με δυσλεξία συχνά ωφελούνται από την κατάλληλη κι έγκαιρη ψυχολογική – εκπαιδευτική παρέμβαση.
Συμπτώματα της δυσλεξίας
Το παιδί:
- αντιστρέφει γράμματα κι αριθμούς
- έχει χαμηλή ικανότητα αποκωδικοποίησης μεμονωμένων λέξεων
- παρουσιάζει ελλειπή γνώση των γραμμάτων και των αντίστοιχων ήχων τους
- κάνει συχνά λάθη στην προφορική ανάγνωση
- μαντεύει τι μπορεί να «λέει» μια λέξη χωρίς να τη διαβάζει
- παρουσιάζει ανορθογραφία
- έχει κακό γραφικό χαρακτήρα
- εμφανίζει δυσκολίες στον προφορικό λόγο (π.χ. εύρεση κατάλληλης λέξης, προφορά, γρήγορη ονομασία αντικειμένων)
- κάνει κακή κατανόηση του κειμένου (με βοήθεια στην ανάγνωση «δύσκολων» λέξεων και απεριόριστο χρόνο)...
Διάβασε τη συνέχεια στο themamagers.gr