1. Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική. Είναι γνωστό ότι σε μακροπρόθεσμη βάση, πιο αποτελεσματικά είναι τα προληπτικά μέτρα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων καλής συμπεριφοράς. Ως ενήλικες, ξεχνάμε συχνά ότι τα παιδιά μας πρέπει να διδαχθούν και να ξαναδιδαχθούν το πώς να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους. Έτσι, πριν πάτε στο κατάστημα, αφιερώστε ένα λεπτό και συζητήστε με τα παιδιά πώς θα πρέπει να συμπεριφερθούν (στα μαγαζιά, στο εστιατόριο, κλπ). Εξηγήστε με σταθερό και απλό τρόπο ότι πρέπει να παραμείνουν δίπλα στο καλάθι σας και να μιλάνε με τη χαμηλή τους τη φωνή. Μπορείτε ακόμη να το κάνετε με διασκεδαστικό τρόπο, σαν ένα παιχνίδι – κουίζ, κάνοντας δηλαδή ερωτήσεις τύπου: «Ποιός μπορεί να μου πει ποιά είναι μια καλή συμπεριφορά σ’ένα κατάστημα; Ποιός μπορεί να μου πει ποιά είναι μια κακή συμπεριφορά στο κατάστημα;». Παίξτε το παιχνίδι με τις καλές και κακές επιλογές. Με άλλα λόγια, προετοιμάστε τους κάθε φορά πριν την βόλτα στο κατάστημα, και στην καλύτερη περίπτωση, θα έχουν ότι χρειάζονται.
2. Ετοιμάστε το πρόγραμμα. Για να μην βρεθείτε εξ’ απροόπτου και να χαλάσετε τη διάθεση σας από μια «γρήγορη» βόλτα στο σουπερμάρκετ, δημιουργήστε ένα μόνιμο σύστημα ενθάρρυνσης συμπεριφοράς σε δημόσιους χώρους. Ο προγραμματισμός θα εξασφαλίσει την ημέρα σας. Για παράδειγμα: πολλές οικογένειες με τις οποίες δουλεύω, αγοράζουν πλαστικά χρήματα, εισιτήρια ή μικρά νομίσματα, τα οποία παίρνουν μαζί τους στο κατάστημα. Αυτά τα εισιτήρια (ή μικρά νομίσματα) τα χαρίζουν στα παιδιά για την καλή τους συμπεριφορά. Στα παιδιά αρέσει τέτοια ανταμοιβή και, πηγαίνοντας στο κατάστημα (ή εστιατόριο) προσπαθούν να κερδίσουν χρήματα με την καλή συμπεριφορά τους, ενώ εσείς αποφεύγετε τα προβλήματα. Σε αυτό το σύστημα υπάρχουν πολλές παραλλαγές που λειτουργούν. Το σημαντικότερο είναι ότι ανταμείβοντας τα παιδιά σας για καλή συμπεριφορά, εσείς δεν χάνετε τον χρόνο σας για καυγάδες εξαιτίας μιας ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά λαμβάνουν ενθάρρυνση, μαθαίνουν πώς να συμπεριφέρονται και εσείς με τη σειρά σας παραμένετε πιο ήρεμοι.