Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπως αυτή αποτυπώνεται στα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης αγοράς, IRI.
Είναι χαρακτηριστικό το ότι συγκεκριμένα βασικά καταναλωτικά αγαθά τίθενται εκτός καλαθιού αρκετών από τους καταναλωτές, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που καταγράφονται στην αγορά. Κάτι τέτοιο είναι εμφανές και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που είναι τα τρόφιμα, τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού και τα προϊόντα ατομικής υγιεινής.
Ειδικότερα για τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού και σε όρους τεμαχίων η πτώση των πωλήσεων στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ήταν στο -6,3%. Μάλιστα αυτή είναι και η γενική κατηγορία που επλήγη περισσότερο κατά την περίοδο αναφοράς. Ακολούθησαν τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με -4,9% και αμέσως μετά τα τρόφιμα με -0,9% με τη μικρότερο συρρίκνωση των πωλήσεων σε τεμάχια. Η πτώση των πωλήσεων σε τεμάχια εμφανίζει αυτή την εικόνα παρά το γεγονός ότι στη μέτρηση συμπεριλαμβάνεται και η χρονική περίοδος του καλοκαιρινού τριμήνου Ιουνίου-Αυγούστου, όπου η ζήτηση στα σούπερ μάρκετ εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης σε σύγκριση με το πρώτο πεντάμηνο του 2022, όπου η εικόνα ήταν έντονα πτωτική.
Μείωση της κατανάλωσης σε βασικές υποκατηγορίες τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης
Δείτε περισσότερα στο thetoc.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr