Όταν οι designers έπαιζαν με το sex και την πρόκληση!
Η δεκαετία του '90 και τα πρώτα χρόνια του 2000 ήταν η εποχή που οι designers σε όλο τον κόσμο είχαν ανακαλύψει ένα νέο επικοινωνιακό παιχνίδι. Το γυμνό, το sex και η πρόκληση ήταν το νούμερο ένα ζητούμενο για τις διαφημιστικές καμπάνιες και πάνω σε αυτό χτίστηκαν αυτοκρατορίες στη βιομηχανία της μόδας. Απαγορευμένες φωτογραφίες, προκλητικές πόζες και πολύ γυμνό ήταν τα συστατικά που έκαναν τη μόδα για πάνω από 15 χρόνια να απασχολεί τα media και να μας κάνει να μη βαριόμαστε.
Όταν ο Gianni Versace αποφάσισε να βγάλει σειρά από πορσελάνινα σκεύη για το σπίτι, το top model Claudia Schiffer και ο “σκληρός” Sylvester Stallone έβγαλαν τα ρούχα τους και ως άλλοι Αδάμ και Εύα έβαλαν ένα πιάτο στα επίμαχα σημεία. Φυσικά, η σειρά για το σπίτι του Ιταλού σχεδιαστή έγινε γνωστή σε ένα βράδυ.
Το κλασικό παιχνίδι της πλούσιας κυρίας της καλής κοινωνίας (Christy Turlington) με το γυμνό boy toy της, ήταν ακριβώς ότι χρειαζόταν ο οίκος Valentino για να γεμίσει φαντασιώσεις τις πελάτισσες του και να κατακλύσει τα media με την καμπάνια του. Έπειτα, όπως ήταν αναμενόμενο, όλες οι κυρίες αγόραζαν το φόρεμα ακόμα και αν δεν έδιναν μαζί και το γυμνό αγόρι.
Όταν ο Tom Ford έκανε καμπάνιες με θέμα το sex για τον οίκο Gucci, στον οποίο ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής, όλος ο κόσμος της μόδας παραληρούσε. Μια καμπάνια όμως έκανε την διαφορά, αυτή με την ηβική χώρα του μοντέλου να σχηματίζει το μονόγραμμα του οίκου, που κατάφερε να γίνει talk of the town για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι γυμνόστηθες καλλονές Nadja Auermann και Claudia Schiffer σε μία προκλιτική πόζα που είχε ομοφυλοφιλικές αναφορές, ήταν ότι έπρεπε για να γίνει η σειρά jeans του Gianni Versace η πρώτη σειρά πανάκριβων jeans στην ιστορία της μόδας.
H Anna Molinari για την σειρά Blumarine επιστράτευσε το μύθο της φωτογραφίας Helmut Newton, του οποίου η “σεξιστική” ματιά ήταν αυτή που τον έκανε διάσημο. Ένα φιλί ανάμεσα σε δύο γυναίκες, που η μία ήταν ντυμένη με ανδρικό κοστούμι, ήταν αρκετά σκανδαλώδες για την εποχή αλλά και πολύ πετυχημένο για την επικοινωνία της εταιρίας.
Ο Αμερικανός Calvin Klein έγινε διάσημος μέσα από τις καμπάνιες του με θέμα τη σεξουαλικότητα των εφήβων. Από εκεί έγινε διάσημη η Kate Moss αλλά και ο Mark Wahlberg ως new sex symbols μιας ολόκληρης γενιάς. Οι καμπάνιες κατηγορήθηκαν πολύ τότε ως άσεμνες εικόνες ανηλίκων αλλά η δουλειά για τη διαφήμιση είχε ήδη γίνει.
συνέχεια στην επόμενη σελίδα
Οι βίαιες εικόνες ανάμεσα στο super star model, Linda Evangelista και το τότε flirt της Madonna, Tony Ward, για την καμπάνια των Dolce&Gabbana, ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων με κατηγορίες όπως ότι θυμίζει σκηνές βιασμού και προβάλει εξιδανικευμένα τη βία εναντίων των γυναικών.
Στις παρακάτω φωτογραφίες, για χάρη του σχεδιαστή Gianni Versace, μόνο το στοιχείο των γυμνών ανδρών ήταν αυτό που έκανε όλη τη “δουλειά”, σε ένα κλίμα λίγο παιχνιδιάρικο αποτυπωμένο από το φακό του υπερταλαντούχου φωτογράφου Richard Avedon.
H φωτογραφία του Mark Wahlberg που πιάνει τα γεννητικά του όργανα σήμερα μπορεί να μοιάζει πολύ κλισέ. To 1992, όμως, όταν κυκλοφόρησε, προκάλεσε μεγάληγ συζήτηση ενώ πολλά μέσα αρνήθηκαν να τη δημοσιεύσουν χαρακτηρίζοντάς την ως άσεμνη. Φυσικά όλα τα αγόρια του πλανήτη έσπευσαν να πάρουν το τόσο πολυσυζητημένο εσώρουχο του Calvin Klein, που είναι μέχρι σήμερα best seller.
O Tom Ford ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Yves Saint Laurent τάραξε τα νερά της διαφήμισης όταν για το άρωμα του οίκου “Μ7” φωτογράφησε έναν άντρα γυμνό με τα γεννητικά του όργανα να φαίνονται και για πρώτη φορά μετά από χρόνια με τρίχες στο σώμα του. Τα περισσότερα μέσα αρνήθηκαν να δημοσιεύσουν την καμπάνια με αποτέλεσμα να φτιαχτεί μια νέα διαφήμιση που να μπορεί να παρουσιαστεί παντού και όχι μόνο σε αυτά που απευθύνοντας σε ενηλίκους.