Θυμάσαι τις πρώτες μέρες στη δουλειά σου; Το πιο πιθανό είναι πως ήσουν εκεί πάντα στην ώρα σου και έκανες κάποιες υπερωρίες χωρίς καν να σου ζητηθεί θέλοντας να δώσεις το 100% των δυνατοτήτων σου.
Δες επίσης: Πώς να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο; 3 tips για να το πετύχεις
Με το πέρασμα του χρόνου όμως, είναι αναμενόμενο να αποκτάμε κάποιες κακές εργασιακές συνήθειες τις οποίες όμως πρέπει να αναγνωρίσουμε άμεσα και να καταπολεμήσουμε, αν θέλουμε όχι μόνο να διατηρήσουμε ένα καλό προφίλ αλλά και να εξελιχτούμε στον τομέα μας.
Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες κακές συνήθειες αλλά και οι τρόπο να τις διακόψεις
<strong>#Ενδίδεις στο κουτσομπολιό</strong>Το να κάνεις φίλους στο χώρο της δουλειάς είναι σίγουρα πολύ θετικό. Όμως θα πρέπει να προσέχεις τα κυκλώματα μεταξύ των συναδέλφων σου και το κουτσομπολιό που είναι πολύ πιθανό να προκύψει. Μπορεί το περίεργο χαρακτηριστικό ενός συναδέλφου να είναι πηγή πολλών μεταξύ σας αστείων, αλλά σύντομα οι γύρω σου θα αρχίσουν να αναρωτιούνται κατά πόσο μπορούν να σου εμπιστευτούν ένα δικό τους μυστικό ή εάν κουτσομπολεύεις και εσύ τους ίδιους πίσω από την πλάτη τους.
<strong>#Δεν οργανώνεις τη μέρα σου</strong>Είναι Δευτέρα πρωί και εσύ κοιτάς με κενό βλέμμα το γραφείο σου νιώθοντας ανίκανη να κάνεις το οτιδήποτε. Η απότομη προσγείωση στην πραγματικότητα του γραφείου είναι φυσιολογικό να φαίνεται βουνό, αλλά υπάρχει τρόπος να την κάνεις πιο ομαλή. Στο τέλος της ημέρας, αντί να φύγεις ανυπόμονα από το γραφείο, δοκίμασε να οργανώσεις όσα έχεις να κάνεις την επόμενη. Φτιάξε μία to-do λίστα, τακτοποίησε το γραφείο σου και σημείωσε όλες τις προθεσμίες και τις συναντήσεις σου. Έτσι, το ξεκίνημα της κάθε υποχρέωσης θα γίνεις πολύ πιο εύκολο και άμεσο και θα εντυπωσιάσεις τους πάντες με την οργανωτικότητα σου.
<strong>#Δεν ολοκληρώνεις τα καθήκοντα σου εγκαίρως</strong>Άλλο ένα αποτέλεσμα του να οργανώνεις τη μέρα σου είναι πως θα καταφέρεις να διεκπεραιώνεις τις υποχρεώσεις στην ώρα τους, όπως το να φτάνεις νωρίς σε meetings, να πραγματοποιείς τις τηλεφωνικές κλήσεις τη μέρα και ώρα που είχες πει ότι θα τις έκανες και να προλαβαίνεις κάθε προθεσμία. Η αφοσίωση σου στο χρονικό όριο σίγουρα δε θα περάσει απαρατήρητη, και θα χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης από τους συναδέλφους και το αφεντικό σου προς εσένα.
<strong>#Φτάνεις μονίμως αργά</strong>Δε ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά εάν το να φτάνεις καθυστερημένα κάπου γίνει συνήθεια, είναι αρκετά δύσκολο να την κόψεις. Μπορεί εσύ να σκέφτεσαι πως κανείς δεν πρόκειται να σου πει κάτι για μία καθυστέρηση 5 λεπτών, αλλά προτού το καταλάβεις, τα 5 λεπτά γίνονται 15 και τα 15 μισάωρο. Όπως λέει και η Jacquelyn Smith στο Forbes, "Εάν συνέχεια φτάνεις αργά στη δουλειά ή καθυστερείς να επιστρέψεις από το διάλειμμα σου, δίνεις την εντύπωση της απερισκεψίας και αυτό σίγουρα δεν κάνει καλό στην εικόνα σου. Φρόντισε να είσαι στην ώρα σου ή ακόμη και λίγο νωρίτερα για να δείξεις πως έχεις αίσθηση του χρόνου και νοιάζεσαι για τη δουλειά σου".
<strong>#Δε μπορείς να ξεκολλήσεις από τα social media</strong>Είτε η δουλειά σου περιλαμβάνει τη χρήση ίντερνετ και των social media και του ίντερνετ, το να τσεκάρεις συνέχεια τα προφίλ σου και το τι ανεβάζουν οι ιντερνετικοί σου φίλοι μπορεί να σου κοστίσει τη δουλειά. Δώσε προτεραιότητα μόνο σε επείγοντα μηνύματα, και άφησε όσα μπορούν να περιμένουν για αργότερα.
<strong>#Κωλυσιεργείς όλη τη μέρα</strong>Η αναβλητικότητα αποτελεί ένα αρκετά κοινό ελάττωμα στη σύγχρονη εποχή, και παρ'όλο που το να ολοκληρώσεις μία υποχρέωση την τελευταία στιγμή μπορεί να φαίνεται η ευκολότερη λύση, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όχι μόνο στη δική σου δουλειά αλλά και στων συναδέλφων σου. Είναι πολύ πιθανό το αφεντικό σου να φτάσει στα όρια του με τις δικαιολογίες σου και οι συνεργάτες σου να χάσουν την υπομονή και το σεβασμό τους για εσένα. Ξεκίνα να κάνεις το κάθετι τη στιγμή που σου ανατίθεται, αφήνοντας μέρες ή και εβδομάδες για να το τελειοποίησεις και να είσαι σίγουρη πως οι γύρω σου θα το παρατηρήσουν και θα το εκτιμήσουν.
<strong>#Δεν είσαι αποφασιστική</strong>Κρατάς το κεφάλι σου σκυφτό, στα meeting παραμένεις σιωπηλή, και στο σχόλασμα αποχωρείς χωρίς να το παρατηρήσει κανείς; Είναι λάθος. H υπερβολική μετριοφρωσύνη μπορεί να σε βλάψει, και εάν πιστεύεις πως μία απόφαση είναι λάθος, μία κίνηση των συναδέλφων σου θα προκαλέσει την καταστροφή ή ότι αξίζεις αύξηση, θα πρέπει να μιλήσεις και εάν το αφεντικό σου είναι σωστός επαγγελματίας, θα το εκτιμήσει. Η ικανότητα να εκφράζεις τις απόψεις σου με επαγγελματικό τρόπο είναι κλειδί για την πορεία σου.