Τα τελευταία χρόνια, οι συγκοινωνίες στην Αθήνα -τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δηλαδή- έχουν εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους για τους κατοίκους της πόλης. Καθημερινές καθυστερήσεις, ακυρώσεις δρομολογίων, και απρόβλεπτα προβλήματα έχουν αφήσει τους Αθηναίους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας κάπου μεταξύ ταλαιπωρίας και απόγνωσης. Αν το πρόβλημα ήταν παροδικό, ίσως να μπορούσαμε να το παραβλέψουμε, αλλά πλέον έχει εξελιχθεί σε μία μόνιμη κατάσταση.
Ο Προαστιακός: Στοίχημα με την τύχη
Ζώντας και δουλεύοντας στην Αθήνα, η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει καταντήσει καθημερινό στοίχημα με τον χρόνο και την υπομονή. Χρησιμοποιώ τον Προαστιακό καθημερινά για να πάω στη δουλειά μου - τουλάχιστον αυτό προσπαθώ να κάνω. Το τρένο περνάει κάθε μία ώρα, και αν για κάποιο λόγο το χάσεις, τότε απλώς περιμένεις. Μία ώρα. Στο σταθμό. Αυτό κάνει τη χρήση του προαστιακού εξαιρετικά απογοητευτική για τους επιβάτες, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ποτέ αν θα φτάσουν στον προορισμό τους στην ώρα τους.
Λεωφορεία: Η ψευδαίσθηση της συνέπειας
Και δεν είναι μόνο ο Προαστιακός. Τα λεωφορεία είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία. Ενώ θεωρητικά περνούν κάθε 10 λεπτά, πολλές φορές η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Στάσεις που φαίνονται εγκαταλειμμένες, καθυστερήσεις που φτάνουν τα 30 λεπτά και απρόβλεπτες ακυρώσεις δημιουργούν ένα σύστημα που μοιάζει να λειτουργεί με το ζόρι.
Η εφαρμογή του ΟΑΣΑ, η οποία υπόσχεται την ακριβή ώρα άφιξης του λεωφορείου, συχνά αποδεικνύεται αναξιόπιστη, καθώς το λεωφορείο είτε δεν έρχεται καθόλου είτε εμφανίζεται και εξαφανίζεται από την οθόνη χωρίς καμία εξήγηση. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτιμούν να πάνε με τα πόδια ή να πάρουν μηχανάκι, απλώς για να αποφύγουν την απελπισία που προσφέρει η αναμονή στη στάση. Και ακόμα κι αν φτάσει το λεωφορείο, δεν είναι βέβαιο ότι θα καταφέρεις να μπεις.
Ασφάλεια: Ένα ζήτημα που παραμένει στο περιθώριο
Το πρόσφατο περιστατικό με τη φωτιά σε λεωφορείο στα Κάτω Πατήσια, το οποίο επεκτάθηκε και σε διπλανό πάρκο και στάση, αλλά και αυτό τον περασμένο Μάρτιο όπου λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες με επιβάτες στην Πεντέλη, αποτελούν μόνο δύο από τα πολλά σοβαρά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους επιβάτες των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αθήνα. Η έλλειψη συντήρησης, οι παλιές υποδομές και η ανεπαρκής αντιμετώπιση των κρίσεων δημιουργούν καταστάσεις επικίνδυνες για την ασφάλεια των πολιτών.
Μετρό: Το πιο σταθερό, αλλά όχι χωρίς προβλήματα
Το μετρό θεωρητικά είναι το πιο αξιόπιστο μέσο. Πράγματι, σε σχέση με τα υπόλοιπα, είναι πιο σταθερό. Όταν λέει σε 1 λεπτό το εννοεί. Αλλά κι εκεί δεν λείπουν τα προβλήματα. Καθυστερήσεις λόγω "τεχνικών δυσκολιών", ασανσέρ που δεν λειτουργούν ποτέ. Και φυσικά, τις ώρες αιχμής νιώθεις σαν σαρδέλα, στριμωγμένος ανάμεσα σε δεκάδες άλλους επιβάτες. Και άντε το τελευταίο να το δεχτώ γιατί είτε μπεις στο μετρό της Αθήνας, είτε της Βιέννης, είτε της Βαρκελώνης τις ώρες μεγάλης προσέλευσης δεν το γλυτώνεις το στριμωξίδι.
Αλλά τα επανειλημμένα προβλήματα με μπλακ άουτ και άλλες βλάβες που προκαλούν μαζική ταλαιπωρία στους επιβάτες, είναι δικό μας πρόβλημα. Όπως στις 30 Δεκεμβρίου 2024, όταν συρμός της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας έβγαζε καπνούς στον σταθμό του Μοσχάτου. 'Ή ακόμα "καλύτερα" όταν την 1η Ιανουαρίου 2025 - κακός τρόπος να ξεκινήσει η χρονιά - στην ίδια γραμμή άνοιξαν εν κινήσει όλες οι πόρτες συρμού μεταξύ των σταθμών Άνω Πατησίων και Περισσού, δημιουργώντας ακόμα περισσότερη αναστάτωση στους επιβάτες.
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr