Το πόρισμά του για τις συνθήκες της τραγωδίας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παρουσιάζει ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Ήδη από τα πρώτα συμπεράσματα των ειδικών προκύπτει ότι η υπολειτουργία του ΟΣΕ με την έλλειψη προσωπικού, την απουσία ελέγχων και τη μη τήρηση των κανονισμών ασφάλειας οδήγησε στη σύγκρουση, ενώ μετά το δυστύχημα, το αλαλούμ στον χώρο της τραγωδίας από τα συνεργεία διάσωσης και το "μπάζωμα" του χώρου, δυσκόλεψε τη συλλογή στοιχείων για την ανάλυση των δεδομένων. Εκτός αυτών, φαίνεται πιθανό να υπήρχε και άγνωστο καύσιμο που προκάλεσε την πυρκαγιά, από την οποία βρήκαν τον θάνατο 5- 7 επιβάτες, ενώ προφανώς η μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση, συνέβαλε αποφασιστικά στην τραγωδία.
Μετά την παρουσίαση το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή για να ενταχθεί στη δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Πρώτος ομιλητής για την εισαγωγή και παρουσίαση του έργου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της Επιτροπής Διερεύνησης ήταν ο Πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου.
Μίλησαν επίσης τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Bart Accou, Fabrizio Carpinelli (στελέχη ERA) και Κώστας Καπετανίδης (προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Η παρουσίαση ξεκίνησε με ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της τραγωδίας. Αρχικά, ο Χρήστος Παπαδημητρίου έκανε λόγο για "αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη" στην Ελλάδα επί σειρά ετών ενώ ευχαρίστησε και τους συγγενείς των θυμάτων για το πολύτιμο έργο τους.
Ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών ΕΟΔΑΣΑΑΜ συστήθηκε ένα μήνα πριν το δυστύχημα αλλά δεν είχε διοίκηση. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι ο Οργανισμός δεν υπόκειται σε παρεμβάσεις, ενώ τόνισε ότι το έργο της τιμωρίας των ενόχων ανήκει στην ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.
Όπως είπε ο πρόεδρος του, Χρήστος Παπαδημητρίου, "η μη ιεροποίηση του χώρου δυστυχήματος είχε ως συνέπεια να χαθούν πολύτιμα στοιχεία". Επισήμανε ότι αν η Σύμβαση 717 είχε ολοκληρωθεί, θα υπήρχαν σε ισχύ συστήματα ασφάλειας που πιθανότατα θα απέτρεπαν το δυστύχημα.
Ανέφερε επίσης πως στο δυστύχημα συνεισέφεραν αποφασιστικά η ελλιπής επένδυση στο σιδηρόδρομο και η αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό που ήταν χρήσιμο για την ασφάλεια, την περίοδο των Μνημονίων.
Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, η φωτιά που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων δεν φαίνεται ότι προκλήθηκε από το σιδηροδρομικό υλικό και αναφέρει πως είναι πιθανή η παρουσία αγνώστου καυσίμου.
Όπως ανέφερε παράλληλα, τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 μέχρι 7.
Διαβάστε περισσότερα στο thetoc.gr