Follow us

Η μάχη των social media | Γιατί το Bluesky δεν θα γίνει πότε σαν το X του Musk

Το Bluesky είναι ένα social media που γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση και διαφέρει σε πολλά επίπεδα από τις παραδοσιακές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ας δούμε γιατί ξεχωρίζει και γιατί σύμφωνα με την επικεφαλής δεν θα γίνει ποτέ σαν το X του Elon Musk.

MissBloom TEAM
bluesky istock

Δύο μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της, τον Φεβρουάριο του 2023, η πλατφόρμα Bluesky απέκτησε τον πρώτο διάσημο χρήστη της: τον dril. Ένας χαρακτήρας του Twitter (νυν X) που κάποτε περιγράφηκε από το New Yorker ως "ένα από τα αιχμηρά εν εξελίξει έργα κοινωνικής κριτικής της Αμερικής", ο dril είχε "πιάσει" τον σφυγμό της χαοτικής ενέργειας του Twitter εδώ και δεκαετίες, με την ενέργεια αυτή να κατευθύνεται στο Bluesky.

Παρά τους σχεδόν δύο εκατομμύρια ακολούθους του εκείνη την εποχή, το X του Μusk δεν δούλευε πλέον γι' αυτόν, δήλωσε ο dril στο Forbes. "Ο αλγόριθμός τους έχει δώσει προτεραιότητα σε ηλίθιους πολιτικούς σχολιαστές και απατεώνες του χώρου των κρυπτονομισμάτων, ενώ παραμερίζει τους ανθρώπους που πραγματικά ακολουθείς", είπε.

"Αν το Bluesky μπορεί να προωθήσει τον εαυτό του ως ένα είδος τελευταίου προμαχώνα ενάντια στα ad bots, τις αηδίες της τεχνητής νοημοσύνης και τους κακόβουλους αλγόριθμους, νομίζω ότι θα είναι σε πολύ ισχυρή θέση", συνέχισε. Αλλά "πιθανότατα είναι μόνο θέμα χρόνου μέχρι κάποιος από τους 'γκουρού' της τεχνολογίας να αποφασίσει να σπάσει το φράγμα".

Το Bluesky δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει μια εφαρμογή - ή ακόμη και εταιρεία. Ξεκίνησε ως ένα ερευνητικό έργο ανοιχτού κώδικα στο Twitter, μια ομάδα skunkworks με επικεφαλής την υπέρμαχο του ανοιχτού διαδικτύου, Jay Graber. Αυτό που ήθελε ήταν να δημιουργήσει ένα πρωτόκολλο, μια κοινή γλώσσα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν οι υπολογιστές για να μιλούν μεταξύ τους, σχεδιασμένο ειδικά για τα social media.

Μέσω του πρωτοκόλλου AT (ή Authentic Transfer, όπως επίσης, "where you at online?"), το Twitter και άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα ανοιχτό δίκτυο όπου οι αναρτήσεις θα μπορούσαν να μοιράζονται ελεύθερα σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες.

Αφότου όμως ο Elon Musk αγόρασε το Twitter, έγινε σαφές ότι η Bluesky δεν ήταν πλέον στον οδικό χάρτη του. Το Twitter άρχισε να μεταμορφώνεται, αντιμετωπίζοντας μποϊκοτάζ διαφημιστών, έξοδο χρηστών και τελικά αλλαγή ονόματος σε X. Έτσι, η ομάδα που έφτιαξε το πρωτόκολλο δημιούργησε μια γρήγορη εφαρμογή, μόνο και μόνο για να δείξει πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Το λάνσαραν ως κοινωνικό δίκτυο μόνο με προσκλήσεις το 2023.

Η Graber ξεκίνησε να ηγείται της Bluesky δύο χρόνια νωρίτερα, αφού ο Parag Agrawal, ο οποίος σύντομα θα γινόταν διευθύνων σύμβουλος του Twitter, της προσέφερε τη θέση.

Από την έναρξή του, το Bluesky σημείωσε ασυνήθιστη επιτυχία: τον Οκτώβριο, όταν είχε 13 εκατομμύρια χρήστες, άντλησε ένα μέτριο ποσό ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων για τις μετοχές σειράς Α. Από τότε, η βάση των χρηστών του έχει σχεδόν διπλασιαστεί και ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια. Όπως αναγνωρίζει ο dril, η Bluesky είναι μια εταιρεία με επενδυτές που θέλουν να βγάλουν χρήματα.

Διαβάστε περισσότερα στο esquire.com.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr