Picasso | "Μου πήρε τέσσερα χρόνια να μάθω να ζωγραφίζω σαν τον Ραφαήλ και μια ολόκληρη ζωή να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί"

Σαν σήμερα γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας, ο καλλιτέχνης που ζούσε για την τέχνη αλλά δεν θα γινόταν ποτέ αθάνατος δίχως το φιλί μιας γυναίκας.

ΓΡΑΦΕΙ: MissBloom TEAM

Ήταν ίσως ο μοναδικός καλλιτέχνης που λατρεύτηκε από τις γυναίκες σαν Θεός. Ο Pablo Picasso ζούσε για την τέχνη αλλά δεν θα γινόταν ποτέ αθάνατος δίχως το φιλί μιας γυναίκας. Ήξερε από μικρός τη μοίρα του: ιππότης της φήμης και δυνάστης των θηλυκών.

Η μαγνητική επίδραση που ασκούσε ο Picasso αφορούσε και στην τέχνη και στους ανθρώπους που κινήθηκαν γύρω του. Η μοναδική του προσωπικότητα αποτυπώθηκε σε χιλιάδες φωτογραφίες και σε όλες οι γυναίκες τον κοιτάζουν μαγεμένες. Ο Picasso λάτρεψε τη γυναίκα και την απεικόνισε όσο κανένας άλλος εικαστικός. Από τη ζωή του πέρασαν χιλιάδες. Μούσες, μοντέλα, εφήμερες ερωμένες, οι μητέρες των τεσσάρων παιδιών του, οι δυο σύζυγοί του. Καθεμιά από αυτές ήταν μια ιδιαίτερη σχέση. Συνήθως επεισοδιακή. Ο Picasso δεν ζωγράφιζε άγνωστα μοντέλα. Τον γοήτευε κυρίως ο αέρας της κατακτημένης γυναίκας που με τον τρόπο της εισέβαλλε στον κόσμο του ως μοντέλο, μούσα, κυρίαρχη πολιορκημένη.

Οι πρώτες αγάπες

Στη Μάλαγα της Ισπανίας, όπου γεννήθηκε το 1881, διαισθάνθηκε από νωρίς τη συναρπαστική περιπέτεια που τον περίμενε πέρα από τις επαρχίες της Ισπανίας. Οι πρώτες αγάπες του Picasso ήταν Σπανιόλες του δρόμου, στις οποίες ο νεαρός καλλιτέχνης δινόταν ψυχή τε και σώματι – χωρίς βεβαίως να είναι πιστός σε καμία. Η συνήθεια της απιστίας, λένε, του κόλλησε σαν μικρόβιο από τα μονοπάτια της εφηβείας του.

Μερικές φορές, οι γυναίκες για αυτόν ήταν όλες ίδιες: αξιαγάπητες, φιλήδονες, ατελείωτες. Του παραδίνονταν σαν υποταγμένοι εχθροί και μόλις φίλιωναν μαζί του, εκείνος αναζητούσε ήδη την επόμενη. Αργότερα, στη Βαρκελώνη, όπου μετακόμισε οικογενειακώς στα τέλη του αιώνα, και στο χρυσό Παρίσι, όπου άρχισε να ζει μετά το 1900, απέκτησε μια μοναδική αυτοπεποίθηση. Ήταν κοντός στο μπόι, αλλά μεγάλος στα έργα και στις ερωτικές επιδόσεις (κατά γενική ομολογία των ερωμένων του).

Η πρώτη του μούσα

Την έλεγαν Fernande Olivier, και ήταν η γυναίκα που βρέθηκε σε πολλά έργα του κατά τη "Ροζ Περίοδο". Όσο περνούσε ο καιρός, ο Picasso γινόταν όλο και πιο κτητικός. Εκείνη τον εγκατέλειψε πρώτη για να γίνει ίσως η μοναδική γυναίκα που βγήκε αλώβητη από τη συνύπαρξη μαζί του.

Η δεύτερη μούσα

Η Εύα Γκιούελ, ήταν η επόμενη μούσα του και ήταν εκείνη που τον ενέπνευσε για την κυβιστική περίοδο ,η γυναίκα που υπήρξε η απόλυτη έμπνευση των έργων του. Όταν εκείνη πέθανε από φυματίωση, ο νεαρός τότε ζωγράφος έφυγε για την Ιταλία.

Διαβάστε περισσότερα στο womantoc.gr