Ένα μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων είναι πρόθυμο να υποστεί ακόμα και μείωση μισθού, μόνο και μόνο για να αποφύγει να εργαστεί σε ένα τοξικό περιβάλλον. Μάλιστα, το 21% των υπαλλήλων υποστηρίζει ότι οι κακές συμπεριφορές των προϊσταμένων τους αυξάνουν τα επίπεδα στρες τους. Όπως φαίνεται, οι κακοί μάνατζερ αποτελούν συχνά τον κύριο λόγο που ένα περιβάλλον εργασίας γίνεται ανυπόφορο.
Πώς, λοιπόν, αντιμετωπίζει κανείς έναν τοξικό προϊστάμενο; Το JobLeads, πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας και coaching, έχει δημιουργήσει έναν πλήρη οδηγό με τα "πρέπει" και τα "μη" που ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να έχει υπόψη του.
Τι πρέπει να κάνεις
1. Πάρε βαθιά ανάσα και αξιολόγησε ψύχραιμα την κατάσταση
Όταν βρεθείς αντιμέτωπος με τοξική συμπεριφορά, το πρώτο βήμα είναι να απομακρυνθείς για λίγο και να ηρεμήσεις. Οι βαθιές αναπνοές έχουν αποδειχτεί αποτελεσματικές στη μείωση του άγχους και μπορούν να σε βοηθήσουν να σκεφτείς πιο καθαρά. Αυτό θα σε βοηθήσει να απαντήσεις με αποδείξεις, και όχι με συναισθηματική φόρτιση.
Όταν νιώσεις έτοιμος να απαντήσεις, κάν’ το με ψυχραιμία. Δείξε στον προϊστάμενό σου ότι ακούς την κριτική του, αλλά διευκρίνισε ότι θα προτιμούσες την επόμενη φορά να σου τη μεταφέρει με έναν πιο εποικοδομητικό τρόπο.
2. Αξιολόγησε αν η κριτική έχει δόση αλήθειας
Αν η κριτική που σου γίνεται είναι άδικη ή αγενής, προσπάθησε να την αξιολογήσεις αντικειμενικά. Αν όντως περιέχει αλήθειες, δεκτό. Αν όχι, ζήτησε να γίνει μία συνάντηση 1:1 με τον προϊστάμενο σου για να επιλύσετε το θέμα. Κράτησε ένα αρχείο της επικοινωνίας για να υπάρχει μια σαφής καταγραφή.
3. Ζήτησε συνάντηση με τον ανώτερο του προϊστάμενού σου
Αν δεν καταφέρεις να επιλύσεις το πρόβλημα, η επόμενη κίνηση είναι να ζητήσεις συνάντηση με τον προϊστάμενο του προϊσταμένου σου. Παρόλο που μπορεί να νιώθεις άβολα, είναι μια σοβαρή κίνηση που δείχνει ότι θέλεις να βρεις λύση.
Μετά τη συνάντηση, στείλε ένα email με ευχαριστίες και περίληψη όσων συζητήθηκαν.
Διαβάστε περισσότερα στο esquire.com.gr