Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 κάνει τον θριαμβευτικό απολογισμό του

Η ομάδα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου κάνει μια αναδρομή στην πορεία του φετινού καλοκαιριού που μέτρησε περισσότερους από 240.000 θεατές σε 92 παραγωγές που δημιούργησαν 2.500 καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες.

ΓΡΑΦΕΙ: MissBloom TEAM

Περισσότεροι από 240.000 θεατές, 2.500 καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, 92 παραγωγές, 85 ημέρες: αυτός είναι ο εντυπωσιακός απολογισμός του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024, που συμπλήρωσε 69 χρόνια λειτουργίας. Ένας απολογισμός-ρεκόρ, με συναρπαστικές παραστάσεις, σημαντικές πρεμιέρες, διεθνείς συνεργασίες, κορυφαίους ερμηνευτές και ερμηνεύτριες, πρωτότυπες εκδηλώσεις και ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες. Οι θεατές, οι φίλοι και οι φίλες του Φεστιβάλ, έδειξαν την αγάπη τους με έναν ακόμη τρόπο, αγοράζοντας από τα πωλητήρια δώρα και πολύτιμα ενθύμια περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά.

Φέτος το Φεστιβάλ απλώθηκε σε 13 χώρους. Νέες τολμηρές συνεργασίες οδήγησαν σε αναπάντεχες "σκηνές", σε μέρη της Αθήνας όπως η Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, το Νοσοκομείο Σωτηρία, η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η Παλαιά Βουλή, το Σύγχρονο Θέατρο, το Ωδείο Αθηνών, το θέατρο Παλλάς και ο υπαίθριος χώρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.

Μέσα από ένα πρωτοφανές εύρος εκδηλώσεων, το πρόγραμμα του Φεστιβάλ για το 2024 συγκίνησε, καθήλωσε, γοήτευσε, προβλημάτισε, συνεπήρε, ξεσήκωσε. Καταξιωμένοι αστέρες διεθνούς βεληνεκούς, που οι θεατές χειροκροτούσαν όρθιοι με ενθουσιασμό για πολλή ώρα στο τέλος των παραστάσεών τους, αλλά και νέοι καλλιτέχνες και νέες καλλιτέχνιδες, που θέλησαν να προβάλουν την πρωτοποριακή οπτική τους στην Τέχνη, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σε ένα περιβάλλον γόνιμο, εξωστρεφές και φιλόξενο.

Περισσότερο πολυφωνικό από ποτέ, βαθιά πολιτικό, το πρόγραμμα του 2024 άνοιξε διάλογο με τους πολίτες πάνω σε θέματα ευαίσθητα και μέχρι πρότινος ανέγγιχτα, τίμησε και διερεύνησε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης, έκανε την έννοια της συμπερίληψης πράξη, φώτισε τις πιο ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας, παρουσίασε τις πιο προωθημένες τάσεις στη διεθνή σκηνή, πρόβαλε και προώθησε τις ελληνικές παραστατικές τέχνες σε κορυφαίους διεθνείς προσκεκλημένους μέσω της πλατφόρμας εξωστρέφειας του grape - Greek Agora of Performance και, εν τέλει, ανέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά, δείχνοντάς μας τον κόσμο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Καλλιτεχνική Διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου, "κάτω από ένα καινούριο φως".

Μουσική και Χορός στο Ηρώδειο: Avanti Maestri!

Φέτος, στον υποβλητικό χώρο του Ηρωδείου υποδεχθήκαμε μερικούς από τους σημαντικότερους σολίστ και μαέστρους του κόσμου καθώς και κορυφαίες ορχήστρες, όπως τους εκπληκτικούς Emanuel Ax, Λεωνίδα Καβάκο και Yo-Yo Ma, την περίφημη Philharmonia Orchestra υπό τη διεύθυνση του Santtu-Matias Rouvali με την εκρηκτική σολίστ του βιολιού Patricia Kopatchinskaja, τον πολυβραβευμένο κόντρα τενόρο - φαινόμενο Jakub Józef Orliński, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, μαζί με τους Il Pomo D’ Oro, τη διάσημη Chamber Orchestra of Europe υπό τη διεύθυνση του Simon Rattle με τη διακεκριμένη μεσόφωνο Magdalena Kožená, την εντυπωσιακή ορχήστρα χάλκινων και κρουστών The Philharmonic Brass υπό τη διεύθυνση του Philippe Auguin, τον θρύλο της jazz Charles Lloyd με το κουαρτέτο του Sky Quartet και καλεσμένους τη Μαρία Φαραντούρη και τον Σωκράτη Σινόπουλο, τη μοναδική Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου με το παιδί-θαύμα του πιάνου, τον δεκατριάχρονο Elisey Mysin, την αισθαντική Loreena McKennitt, την αντισυμβατική Anohni με τους Johnsons σε παγκόσμια πρεμιέρα της περιοδείας τους, τον ένα και μοναδικό, ανεπανάληπτο Sting, και βέβαια, τη "δική" μας, διεθνώς καταξιωμένη Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, δύο φορές: υπό τη διεύθυνση του Neeme Järvi στην αριστουργηματική Ενάτη συμφωνία του Μπετόβεν, και υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού σε έργα Μπάρτοκ και Τσαϊκόφσκι με τον εκφραστικότατο βιρτουόζο πιανίστα Alexei Volodin.

Στο Ηρώδειο απολαύσαμε επίσης τη νέα παράσταση σύγχρονου χορού "EXIT ABOVE" της Anne Teresa De Keersmaeker και των Rosas, καθώς και δύο συγκινητικές και εξαιρετικά δημοφιλείς όπερες, σε αναβίωση, από την Εθνική Λυρική Σκηνή: την "Τόσκα" του Τζάκομο Πουτσίνι στο άνοιγμα του προγράμματος υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, και την "Τραβιάτα" του Τζουζέπε Βέρντι στο κλείσιμο υπό τη διεύθυνση του Pier Giorgio Morandi. Επιπλέον, σ’ αυτόν τον μαγικό χώρο, γιορτάσαμε τα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης με δύο ιστορικής σημασίας συναυλίες του Διονύση Σαββόπουλου, τα 100 χρόνια ζωής του Μίμη Πλέσσα, καθώς και τα 50 χρόνια της Τάνιας Τσανακλίδου στη δισκογραφία.

Πειραιώς 260: Κόμβος σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας αλλά και αυτόνομος προορισμός ψυχαγωγίας

Στην Πειραιώς 260, κορυφαίοι δημιουργοί, όπως ο Krzysztof Warlikowski, η Caroline Guiela Nguyen, ο Rabih Mroué, οι Forced Entertainment, οι Susanne Kennedy και Markus Selg, ο Kornél Mundruczó με τον θίασό του Proton Theatre, ο Guy Cassiers και, από ελληνικής πλευράς, η Νικαίτη Κοντούρη, η Βαλέρια Δημητριάδου και ο Γιάννης Σκουρλέτης με την bijoux de kant, μίλησαν, μέσα από διαφορετικές σκηνικές γλώσσες, για το αίσθημα απομόνωσης σ’ έναν αφιλόξενο κόσμο αλλά και για στιγμές ευδαιμονίας που χαρίζει η συνύπαρξη. Άγγιξαν θέματα ταυτότητας και έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την επίδραση της τεχνολογίας στην καθημερινή μας ζωή με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Όσον αφορά τον Χορό, στην Πειραιώς 260 χειροκροτήσαμε τις παραστάσεις του διεθνούς Έλληνα χορογράφου και καλλιτεχνικού διευθυντή της Dresden Frankfurt Dance Company Γιάννη Μανταφούνη, του Serge Aimé Coulibaly με το Faso Danse Théâtre από την Μπουρκίνα Φάσο της Δυτικής Αφρικής, του Roger Bernat, της Ayelen Parolin, καθώς και της Αναστασίας Βαλσαμάκη, της Τζένης Αργυρίου, του Ηλία Χατζηγεωργίου, της Eρμίρας Γκόρο και της Kat Válastur.

Πριν και μετά τις παραστάσεις στην Πειραιώς 260, παρακολουθήσαμε στην ενότητα Πρόλογος τα Pre-Show Talks, που διοργανώσαμε σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, και τα Post-Show Talks στην ενότητα Έξοδος, όπου συναντήσαμε τους σκηνοθέτες, χορογράφους και λοιπούς συντελεστές. Στην αγαπημένη Πλατεία, παρακολουθήσαμε, για τέταρτη χρονιά, το AEF Urban Dance Contest, με τις συναρπαστικές χορευτικές αναμετρήσεις Hip Hop battle και All styles battle, καθώς και τα Judges Showcases, σε επιμέλεια Ηλία Χατζηγεωργίου και Περικλή Πετράκη. Στους νικητές απονεμήθηκαν χρηματικά έπαθλα.

Το γεμάτο ενέργεια Live στην Πλατεία, σε επιμέλεια Δημήτρη Τσάκα, που άρχιζε μετά τις παραστάσεις, έγινε πόλος έλξης και σημείο αναφοράς για την καλοκαιρινή διασκέδαση της πόλης καθώς η Πειραιώς 260, εκτός από γόνιμο πεδίο καλλιτεχνικού διαλόγου, έχει εξελιχθεί σε αυτόνομο, δημοφιλή προορισμό ψυχαγωγίας για το κοινό της Αθήνας. Απολαύσαμε τζαζ, funk, σόουλ, blues, pop, λάτιν, post-punk, afrobeat, ηλεκτρονική μουσική, ρυθμούς και μελωδίες από την Κούβα, τη Βραζιλία, τη Γαλλία και την Ελλάδα και συναρπαστικούς αυτοσχεδιασμούς. Τα μουσικά σχήματα Mode Plagal, Nefeli Fasouli Quintet, Missigno, Mob, Yoel Soto Group, The Soul Peanuts & Friends, Datfunkband & Guests μας ξεσήκωσαν σε ένα ανέμελο, γεμάτο καλοκαιρινή διάθεση ξεφάντωμα.

Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr