Λίγες μέρες μακριά βρίσκεται η παρθενική Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου (26/3), στο πλαίσιο της οποίας όλα τα σινεμά πανελλαδικά προβάλλουν ελληνικές ταινίες της πρόσφατης παραγωγής με είσοδο μόλις € 3. Μπορείτε να βρείτε όλους τους τίτλους που παίζονται τότε στη σχετική λίστα του "α", ενώ παρακάτω θα βρείτε όλες τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε.
Τα must-see της Ημέρας Ελληνικού Κινηματογράφου:
"Αγία Έμυ" (Αρασέλη Λαιμού)
Μεγαλώνοντας με την αδερφή της Τερέζα, η Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά. Όταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ θα νιώσει ότι έλκεται από μυστηριώδεις εσωτερικές δυνάμεις, τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει. Ντοκιμαντερίστικη ματιά και στοιχεία μεταφυσικού θρίλερ συγκατοικούν σε ένα βραδύκαυστο, μα υποβλητικό ψυχολογικό δράμα με κοινωνικό ορίζοντα, το οποίο ξεφεύγει από την κοινότοπα καταγραφική ή weird αισθητική του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".
ΑΚΟΕ/ΑΜΦΙ: Η Ιστορία μιας Επανάστασης (*Να Κοιμάμαι στο Στήθος του…) (Ιωσήφ Βαρδάκης)
Ελλάδα, 1977. Ένα σχέδιο νόμου ενώνει μια ομάδα από ομοφυλόφιλους και τρανς άτομα. Σε μια ιστορική εκδήλωση γεννιέται το πρώτο ελληνικό ΛΟΑΤΚΙ κίνημα. Μέχρι το 1990, το ΑΚΟΕ και το περιοδικό του, το Αμφί, θα επηρέαζαν τον τρόπο που η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα, αλλά και τα ίδια τα άτομα τον εαυτό τους.
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Βάλερι Κοντάκος)
Το πορτρέτο της εβραϊκής καταγωγής Θεσσαλονικιάς Chelly Wilson, η οποία στο Μανχάταν των 70s έστησε μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό. Βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό σχόλιο πάνω στο αμερικανικό όνειρο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".
Έμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας (Rea Walldén)
Η πρωτοπόρα σκηνοθέτρια και καθηγήτρια κινηματογράφου Αντουανέττα Αγγελίδη εξομολογείται τη ζωή της και σχολιάζει το έργο της, αλλά και τη βιωματική σχέση ανάμεσα στα δύο. Η κινηματογραφική δημιουργία ως επιλογή ζωής μέσα από το "λοξό", μα άκρως συγκινητικό πορτρέτο-περφόρμανς μιας τολμηρής γυναίκας με περίσσιο αφηγηματικό χάρισμα. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".
Εξέλιξη (Περικλής Χούρσογλου)
Σκηνοθέτης και καθηγητής στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Νίκος προάγεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Ταξιδεύοντας στο πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, παίρνει μαζί του και τον πατέρα του Αντρίκο. Ο Χούρσογλου, στις δικές του "Άγριες Φράουλες", πατάει και με τα δυο του πόδια στην κοινωνική και κινηματογραφική ελληνική πραγματικότητα. Υπερβολικά χειροποίητο, μα τρυφερό, λιτό και… ριψοκίνδυνο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr