"Τα μαύρα γυαλιά είναι η μπούργκα μου… δεν βλέπω και καλά και οι άνθρωποι που δεν βλέπουν καλά, όταν βγάζουν τα γυαλιά τους μοιάζουν με χαριτωμένα σκυλάκια που ικετεύουν να τα υιοθετήσεις. Για μένα τα μαύρα γυαλιά είναι σαν "κινητές" σκιές ματιών. Μέσα από χρωματιστά γυαλιά ηλίου ο κόσμος είναι πιο όμορφος και όλοι φαίνονται τουλάχιστον 10 χρόνια νεότεροι. Γι’ αυτό τα φοράω".
Ο Karl Otto Lagerfeld γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1933 στο Αμβούργο της Γερμανίας αν και ο ίδιος έλεγε ότι γεννήθηκε το 1938. Ο πατέρας του, με ρίζες από τη Σουηδία, ήταν τραπεζιτικός υπάλληλος και ήταν 60 χρονών ήδη όταν γεννήθηκε ο Κarl. Η Γερμανίδα μητέρα του ήταν 42 χρονών. Ο Karl ήταν το μόνο αγόρι στην οικογένεια, ενώ είχε δύο ετεροθαλείς αδερφές. Ο Karl ανατράφηκε με πολλές ανέσεις, διαμορφώνοντας, παράλληλα, μια αντισυμβατική προσωπικότητα.
Όταν ο Karl ήταν 14 χρονών η οικογένεια μετακόμισε στο Παρίσι και, με τη συγκατάθεση των γονέων του, ο νεαρός γράφτηκε για να παρακολουθήσει μαθήματα στη Σχολή Υψηλής Μόδας της πόλης μια και, από μικρή ηλικία είχε δείξει το ταλέντο του στον σχεδιασμό ρούχων. Στη σχολή αυτή ο Karl γνωρίστηκε με τον Yves Saint Laurent και έγιναν φίλοι.
Karl Lagerfeld και Yves Saint Laurent.
Όταν ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στον χώρο της μόδας, άλλαξε το όνομά του – από Lagerfeldt σε Lagerfeld – γιατί κατά τη γνώμη του ήταν πιο εμπορικό και εύηχο.
Το 1955 προσελήφθη ως βοηθός του Pierre Balmain έπειτα από την επικράτησή του σε έναν διαγωνισμό σχεδίου κοστουμιών. Και κάπου τότε τοποθετείται η αρχή του ονείρου.
Το 1963 ο φιλόδοξος Γερμανός άρχισε να σχεδιάζει για τον ιταλικό οίκο μόδας Tiziani και τον επόμενο χρόνο άρχισε να δημιουργεί μερικά κομμάτια και για τον γαλλικό οίκο μόδας Chloé, ώσπου τελικά σχεδίασε ολόκληρη την κολεξιόν.
Η εμφάνισή του δεν πέρασε απαρατήρητη. Το 1970 ξεκίνησε μια σύντομη συνεργασία με τον ιταλικό οίκο μόδας Curiel και το 1965 εντάχθηκε στην οικογένεια του ιταλικού οίκου μόδας Fendi, σχεδιάζοντας γούνες, ρούχα και κοσμήματα.
Ο Karl γεννήθηκε Chanel
Ωστόσο η μεγαλύτερη συμβολή του στην ιστορία της μόδας, εκείνο του τον εκτόξευσε από απλό καλλιτεχνικό διευθυντή σε επίπεδο ροκ σταρ, θα είναι ίσως η στρατηγική χάρη στην οποία αναγέννησε και ανανέωσε τον οίκο Chanel, όπου πήγε το 1983 και παρέμεινε 36 χρόνια, μεταμορφώνοντάς τον ουσιαστικά από μια κλασική μάρκα που αφορούσε ωριμότερες γυναίκες, στο πιο ελκυστικό brand πολυτελείας του κόσμου το οποίο προσελκύει συνεχώς νεανικό κοινό.
Διαβάστε περισσότερα στο womantoc.gr