Αυτό και αν είναι ο ορισμός του My funny Valentine. O Ανδρέας Πολυζωγόπουλος θα ανέβει στη σκηνή του Half Note με την τρομπέτα του, παρέα με τον Γιώργο Κοντραφούρη στο πιάνο και τον Κώστα Κωνσταντίνου στο κοντραμπάσο για να αποτίσουν φόρο τιμής στον σπουδαίο Chet Baker που καθόρισε τον ρου της τζαζ.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ μια εκπληκτική βραδιά σε μια ταράτσα του Μετς σε ένα event του So Far (σ.σ: μυστικές συναυλίες σε ανατρεπτικούς χώρους). O Πολυζωγόπουλος με την απίστευτη τρομπέτα του και ηλεκτρονικούς ήχους για συνοδεία, στο βάθος η Ακρόπολη. Μια εμπειρία τόσο σπουδαία που με έκανε να νιώσω φευγαλέα σα μέρος μιας μεγαλύτερης πραγματικότητας.
O Ανδρέας Πολυζωγόπουλος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα νέα κεφάλαια στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύγχρονη Ελληνική, και όχι μόνο, jazz σκηνή. Γεννημένος σ’ ένα μικρό χωριό της Ηλείας ξεκίνησε την πορεία του στη μουσική παίζοντας κιθάρα, μέχρι που ανακάλυψε στα 18 του, την τρομπέτα. Σπούδασε jazz τρομπέτα στο κονσερβατόριο του Amsterdam, πλάι σε ονόματα όπως ο Paolo Fresu & ο Markus Stockhausen. Από τα πρώτα του βήματα ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος έδειξε ότι είναι ξεχωριστός και το 2008 ηχογραφεί το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο "Perfumed Dreams” με το μουσικό σχήμα του Poly Quartet και κερδίζει την πρώτη θέση στον διαγωνισμό Motives For Jazz του Βελγίου. Το 2010 θα γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ορχήστρας Τζαζ Νέων.
Έχει ηχογραφήσει 5 προσωπικά άλμπουμ και συμμετάσχει σε περίπου 60 ηχογραφήσεις μέχρι σήμερα. Τα τελευταία χρόνια περιοδεύει και διακρίνεται στο εξωτερικό, σε club και μεγάλα Φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με τους Jaques Morelembaum, Michel Portal, Tony Lakatos, Gunter "Baby” Sommer, Mode Plagal, Ψαραντώνη, Σαβίνα Γιαννάτου, Μαρία Φαραντούρη, Dulce Pontes, Δημήτρη Καλαντζή, Βαγγέλη Κατσούλη, Γιώργο Κοντραφούρη, Τάκη Μπαρμπέρη, Θαν. Παπακωνσταντίνου κ.α.
Τώρα, η τρομπέτα του θα υποκλιθεί στον "ποιητή της τζαζ", όπως θα τον χαρακτηρίσει ο Πολυζωγόπουλος.
-Στις 14 Φεβρουαρίου θα αποτίσετε φόρο τιμής σ’ έναν θρύλο της τζαζ. Πώς θα περιγράφατε το σύμπαν του και τι συγκινεί ιδιαίτερα εσάς προσωπικά;
Ο Miles Davis ήταν για μένα ο λόγος που ξεκίνησα να παίζω τρομπέτα αλλά όσο περνούν τα χρόνια νιώθω όλο και περισσότερο πιο κοντά στον Chet Baker. Έχοντας ζήσει αρκετά χρόνια στο Άμστερνταμ, το Παρίσι και τις Βρυξέλλες, ήρθα σε επαφή με μουσικούς που είχαν παίξει πολύ μαζί του και μου διηγήθηκαν διάφορες ιστορίες. Επίσης ο Chet ζούσε και ήταν πολύ ενεργός σε αυτές τις τρεις πόλεις κι έτσι και για μένα ήταν διαφορετική εμπειρία να ακούω έναν δίσκο του περπατώντας μια συννεφιασμένη μέρα στις Βρυξέλλες. Αυτό νομίζω τον έφερε ακόμα πιο κοντά μου. Στο μουσικό κομμάτι τώρα, ο Chet είναι ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές της τζαζ! Ο ήχος του, η απλότητά του, οι μελωδίες και τα κομμάτια που επιλέγει παίξει, η ειλικρίνειά του, με ενέπνευσαν από νωρίς και μου έδειξαν τον δρόμο για να βρω κι εγώ τη δική μου φωνή. Ακούγοντάς τον μπαίνω σε μια ιδιαίτερη κατάσταση και γι'αυτό έχω ονομάσει και το πρότζεκτ "Chet's Mood".
-Πώς θα προσεγγίσετε το αφιέρωμα και τι πιστεύετε ότι φέρνει ο καθένας από τους τρεις σας σε αυτή τη μουσική στιγμή;
Είναι τεράστια χαρά μου να παρουσιάζω αυτό το υλικό με τον Γιώργο Κοντραφούρη στο πιάνο και τον Κώστα Κωνσταντίνου στο κοντραμπάσο. Έχουν βαθιά γνώση της τζαζ είναι πολύ ανοιχτοί σε ιδέες και "cool", μια λέξη που χαρακτήριζε και το παίξιμο του Chet.
Τελευταία μου αρέσει πολύ να παίζω χωρίς τύμπανα και μάλιστα επέλεξα να ηχογραφήσω και το τελευταίο μου άλμπουμ με ένα τέτοιο σχήμα. Αν δείτε την δισκογραφια του Chet τα τελευταία χρόνια της ζωής του, έπαιζε σχεδόν αποκλειστικά χωρίς τύμπανα. Λέει σε μια συνέντευξή του πως προτιμούσε να παίζει έτσι, χωρίς τους "περιττούς" ήχους των πιατινιών ... Αλήθεια είναι πως με ένα τέτοιο σχήμα ακούγεται η κάθε λεπτομέρεια, παίζουμε σε πιο χαμηλές εντάσεις και είμαστε πιο συγκεντρωμένοι στο ρυθμό.
Διαβάστε περισσότερα στο womantoc.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr