Αυτά είναι τα must-see ραντεβού θεάτρου και χορού που έχουμε να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι του 2024. Μεγάλοι Έλληνες και ξένοι σκηνοθέτες με βαριά υπογραφή, σπουδαία έργα αλλά και νέες δημιουργίες, δημοφιλείς παραστάσεις που επιστρέφουν, μπαλέτο με νέα ματιά και μια παράσταση της Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024) διαμορφώνουν αυτή την πρώτη λίστα με τα highlights του 2024 προς καθοδήγηση κάθε θεατρόφιλου και μη για τους επόμενους μήνες.
Ο Χρήστος Στέργιογλου στα μονοπάτια του Λόρκα
Ο ηθοποιός που ερμήνευσε πέρσι τη Διονυσία στο Φεστιβάλ Αθηνών ("Το ρόδο είναι ρόδο") επιστρέφει με ακόμη έναν γυναικείο ρόλο στο Υπόγειο του Τέχνης. Εκεί, θα τον δούμε από 27/1 στο "Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" του Λόρκα στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα. Το έργο του Ισπανού συγγραφέα, ο οποίος, αν και προνομιούχος, πάντοτε τοποθετούνταν κατά της ταξικής ανισότητας, παρουσιάζει την ιστορία πέντε έγκλειστων κοριτσιών που αναζητούν την ελευθερία από το επιβεβλημένο από τη μητέρα τους πένθος. Το καστ συμπληρώνεται από τους Ευγενία Αποστόλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Ελένη Σπετσιώτη, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, Δημήτρη Μαργαρίτη.
"Περιμένοντας τον Γκοντό" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο
Ένα βαρύ όνομα του ελληνικού θεάτρου θα αναλάβει τη σκηνοθεσία δύο πασίγνωστων έργων, σε συνεργασία με δύο από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας. Σε αυτήν τη στιγμή-ορόσημο για τη φετινή θεατρική χρονιά θα δούμε αρχικά στη Στέγη από 15/5 το γνωστότερο έργο θεάτρου του παραλόγου, το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Becket (μια συμπαραγωγή με το ιταλικό Emillia Romagna Teatro), ενώ το καλοκαίρι μάς περιμένει στην Επίδαυρο η "Ορέστεια", η αισχύλεια τριλογία ("Αγαμέμνων", "Χοηφόροι", "Ευμενίδες") που παρουσιάζει διαδοχικά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα, τη θανάτωσή της από τον Ορέστη και τη δίκη του τελευταίου, από το Εθνικό Θέατρο.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος κάνει προξενιό στο Ρεξ
Μπορεί φέτος να μη δούμε παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιμένουμε νέα δουλειά από τον καταξιωμένο σκηνοθέτη. Στη Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη" του Ρεξ αναμένουμε την "Προξενήτρα" του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού Thornton Wilder, η οποία επισφραγίζει τη συνεργασία του σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο. Στην απολαυστική κωμωδία του 1954 για τη μοναξιά και τη συντροφικότητα ξετυλίγεται ένα γαϊτανάκι ερωτικών καταστάσεων με κεντρική ηρωίδα την καπάτσα και δυναμική Ντόλι, που έχει αναλάβει να βρει την ιδανική σύζυγο για τον Οράτιο Βαντεργκέλντερ, έναν πλούσιο έμπορο, αλλά δύστροπο άνθρωπο που έχει χηρέψει από χρόνια. Στον ωραίο θίασο πρωταγωνιστούν: Μελίνα Βαμπούλα, Θανάσης Δήμου, Σίμος Κακάλας, Άλκης Μπακογιάννης, Ιωάννης Μυστακίδης, Ράνια Οικονομίδου, Πάνος Παπαδόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Γιάννης Σαμψαλάκης, Φώτης Στρατηγός, Βιβή Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη. (από 10/2)
"Οι δύο χέστηδες"
Ενώ ο "Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη" παίζεται ήδη στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ο Βασίλης Παπαβασιλείου συνεχίζει τη σεζόν επιμένοντας στην κωμωδία και συγκεκριμένα στους "Δύο χέστηδες" των Γιουτζίν Λαμπίς και Μαρκ Μισέλ (Τέχνης-Φρυνίχου, από 1/2). Το μονόπρακτο βοντβίλ του 1860 σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα ήθη της εποχής μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Εμείς θα το δούμε με τις ερμηνείες των Θέμη Πάνου, Κλέλιας Ανδριολάτου, Γιώργου Γλάστρα, Σμαράγδας Κακκίνου και Άγγελου Μπούρα.
Άπαιχτος Μπέρνχαρντ στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής
Σε νέα μονοπάτια πορεύεται ο Έκτορας Λυγίζος (φωτό), ο οποίος συμπράττει με τους Αμαλία Μουτούση, Άρη Μπαλή και Γιάννη Νιάρρο στον άπαιχτο "Αποτυχημένο" του Thomas Bernhard, που ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ σε μουσικοθεατρική εκδοχή για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο. Καλλιτεχνική φιλοδοξία, φήμη, ιδιοφυΐα και ματαίωση είναι τα βασικά θέματα που απασχολούν το συγγραφέα στο βιτριολικό του έργο, που αποδίδεται ως ένα ιδιότυπο προφορικό μιούζικαλ το οποίο κινείται ανάμεσα στην πρόζα και το μουσικό θέατρο. (11-27/4)
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr