Ήταν ίσως ο μοναδικός καλλιτέχνης που λατρεύτηκε από τις γυναίκες σαν Θεός. Ο Pablo Picasso ζούσε για την τέχνη αλλά δεν θα γινόταν ποτέ αθάνατος δίχως το φιλί μιας γυναίκας. Ήξερε από μικρός τη μοίρα του: ιππότης της φήμης και δυνάστης των θηλυκών.
Η μαγνητική επίδραση που ασκούσε ο Picasso αφορούσε και στην τέχνη και στους ανθρώπους που κινήθηκαν γύρω του. Η μοναδική του προσωπικότητα αποτυπώθηκε σε χιλιάδες φωτογραφίες και σε όλες οι γυναίκες τον κοιτάζουν μαγεμένες. Ο Picasso λάτρεψε τη γυναίκα και την απεικόνισε όσο κανένας άλλος εικαστικός. Από τη ζωή του πέρασαν χιλιάδες. Μούσες, μοντέλα, εφήμερες ερωμένες, οι μητέρες των τεσσάρων παιδιών του, οι δυο σύζυγοί του. Καθεμιά από αυτές ήταν μια ιδιαίτερη σχέση. Συνήθως επεισοδιακή. Ο Picasso δεν ζωγράφιζε άγνωστα μοντέλα. Τον γοήτευε κυρίως ο αέρας της κατακτημένης γυναίκας που με τον τρόπο της εισέβαλλε στον κόσμο του ως μοντέλο, μούσα, κυρίαρχη πολιορκημένη.
Οι πρώτες αγάπες
Στη Μάλαγα της Ισπανίας, όπου γεννήθηκε το 1881, διαισθάνθηκε από νωρίς τη συναρπαστική περιπέτεια που τον περίμενε πέρα από τις επαρχίες της Ισπανίας. Οι πρώτες αγάπες του Picasso ήταν Σπανιόλες του δρόμου, στις οποίες ο νεαρός καλλιτέχνης δινόταν ψυχή τε και σώματι – χωρίς βεβαίως να είναι πιστός σε καμία. Η συνήθεια της απιστίας, λένε, του κόλλησε σαν μικρόβιο από τα μονοπάτια της εφηβείας του.
Μερικές φορές, οι γυναίκες για αυτόν ήταν όλες ίδιες: αξιαγάπητες, φιλήδονες, ατελείωτες. Του παραδίνονταν σαν υποταγμένοι εχθροί και μόλις φίλιωναν μαζί του, εκείνος αναζητούσε ήδη την επόμενη. Αργότερα, στη Βαρκελώνη, όπου μετακόμισε οικογενειακώς στα τέλη του αιώνα, και στο χρυσό Παρίσι, όπου άρχισε να ζει μετά το 1900, απέκτησε μια μοναδική αυτοπεποίθηση. Ήταν κοντός στο μπόι, αλλά μεγάλος στα έργα και στις ερωτικές επιδόσεις (κατά γενική ομολογία των ερωμένων του).
Η πρώτη του μούσα
Την έλεγαν Fernande Olivier, και ήταν η γυναίκα που βρέθηκε σε πολλά έργα του κατά τη "Ροζ Περίοδο". Όσο περνούσε ο καιρός, ο Picasso γινόταν όλο και πιο κτητικός. Εκείνη τον εγκατέλειψε πρώτη για να γίνει ίσως η μοναδική γυναίκα που βγήκε αλώβητη από τη συνύπαρξη μαζί του.
Η δεύτερη μούσα
Η Eva Guel, ήταν η επόμενη μούσα του και ήταν εκείνη που τον ενέπνευσε για την κυβιστική περίοδο, η γυναίκα που υπήρξε η απόλυτη έμπνευση των έργων του. Όταν εκείνη πέθανε από φυματίωση, ο νεαρός τότε ζωγράφος έφυγε για την Ιταλία.
H πρώτη "νόμιμη" σύζυγος
Στην Ιταλία θα γνωρίσει την Olga Khokhlova, μια Ρωσίδα μπαλαρίνα. Θα γίνει η πρώτη του "νόμιμη" σύζυγος και μαζί θα αποκτήσουν έναν γιο, τον Πάουλο. Οι πολλές εξωσυζυγικές σχέσεις του Picasso, θα οδηγήσουν την Όλγα στην ολική ψυχική κατάρρευση. Παρά τις προσπάθειές της να αποτραβηχτεί από εκείνον, το αποτύπωμά του θα μείνει για πάντα πάνω της.
Η παράνομη σχέση
Η επόμενη στη λίστα με τις κατακτήσεις του Picasso, θα είναι η Marie-Thérèse Walter η οποία θα μείνει έγκυος όσο εκείνος ήταν παντρεμένος με την Olga Khokhlova. H Μarie-Therese ήταν μια μούσα αλλιώτικη απ’ τις άλλες και τον ενέπνευσε για πολλά από τα έργα του Picasso.
Διαβάστε περισσότερα στο womantoc.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr