"Eyewitness / Γιάννης Μπεχράκης" | Η έκθεση για το έργο του κορυφαίου φωτοδημοσιογράφου στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Οι φωτογραφίες του, πιο επίκαιρες από ποτέ.

ΓΡΑΦΕΙ: MissBloom TEAM

Την ώρα που οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση αγνοουμένων στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου είναι σε εξέλιξη, εικόνες από αντίστοιχους τραγικούς πρωταγωνιστές, όπως τους "αιχμαλώτισε" ο φωτογραφικός φακός του κορυφαίου φωτοδημοσιογράφου Γιάννη Μπεχράκη, έχουν πάρει τη θέση τους στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στην έκθεση με τίτλο "Eyewitness/Γιάννης Μπεχράκης".

"Καθήκον μου είναι να φροντίσω κανένας να μην μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε", έλεγε ο ίδιος την περίοδο που κάλυπτε ακούραστα και με πάθος εμπόλεμες συρράξεις και κρίσεις. Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες αποτύπωσε γεγονότα σε χώρες όπως η Τσετσενία, το Αφγανιστάν, το Κόσοβο, η Σομαλία, το Ιράκ, η Σιέρα Λεόνε, η Λιβύη, η Ελλάδα, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη και το Ιράν, όπου ο ίδιος βρέθηκε ως …αυτόπτης μάρτυρας.

"Είναι πολύ επίκαιρη η έκθεση, καθώς υπάρχουν τόσο φωτογραφίες από την προσφυγική κρίση, όσο από εμπόλεμες ζώνες, αλλά και από τις περιοχές από όπου έχουμε μεγάλη εισροή προσφύγων. Υπάρχουν φωτογραφίες από τη Λιβύη, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και αν το συνδέσει κανείς νοητικά σε σχέση με τις εποχές, τις χρονολογίες και τα γεγονότα, νομίζω ότι δημιουργείται πραγματικά ένα πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπορεί κανείς να καθρεφτιστεί σε σχέση με τα σημερινά γεγονότα", δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επιμελητής MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρακλής Παπαϊωάννου, ο οποίος έχει την επιμέλεια της έκθεσης από κοινού με τη διευθύντρια του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Ηρώ Κατσαρίδου και τον φωτοδημοσιογράφο στο Associated Press Λευτέρη Πιταράκη, τον άνθρωπο που έχει δηλώσει ότι ο Γιάννης Μπεχράκης είναι ο μόνος λόγος που κάνει αυτή τη δουλειά.

Οι εικόνες του Μπεχράκη καθηλώνουν τόσο λόγω των ευαίσθητων θεμάτων που αποτυπώνουν, όσο και για την καλλιτεχνική τους αρτιότητα. Ο ίδιος βέβαια δεν αποδέχονταν τον όρο "καλλιτέχνης", γιατί θεωρούσε ελαφρώς ...ανήθικο να κάνει τέχνη ενώπιον αυτών των γεγονότων.

Διάβασε περισσότερα στο womantoc.gr