Με τον καιρό να επιμένει φθινοπωρινά αν και μπήκαμε στον Ιούνιο, τα γραφεία διανομής επιμένουν στην τακτική της υπερπροσφοράς ταινιών, παρότι αυτή φαίνεται να μην αποδίδει. Πόσο δε μάλλον όταν από τις έντεκα ταινίες που βγαίνουν απόψε στους κινηματογράφους, οι περισσότερες είναι αδιάφορες επιεικώς, καθώς ξεχωρίζουν μόνο η γαλλική κωμωδία μυστηρίου "Το Έγκλημά μου" του Francois Ozon και η βρετανική ρομαντική κομεντί "Ευτυχισμένοι Μαζί" του Shekhar Kapoor. Το παιδικό και νεανικό κοινό αναμένεται να προσελκύσει η τελευταία καλοδουλεμένη animation περιπέτεια "Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν".
Ευτυχισμένοι Μαζί
("What's Love got to Do with it") Ρομαντική κομεντί, βρετανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Shekhar Kapoor, με Lily James, Sazad Latif, Emma Thomson, Shajar Ali κα.
Απ' αυτές τις συγκυρίες που σε βάζουν σε σκέψεις, αποτελεί η έξοδος στους κινηματογράφους της ανάλαφρης ρομαντικής βρετανικής κομεντί, που έχει ως αυθεντικό τίτλο ("What's love got to do with it") την τεράστια επιτυχία του τραγουδιού της θρυλικής Tina Turner, η οποία πέθανε την προηγούμενη εβδομάδα, σε ηλικία 83 ετών.
Το Έγκλημά μου
("Mon Crime") Κωμωδία μυστηρίου, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Francois Ozon, με Nadia Tereskiewicz, Rebecca Marder, Isabelle Huppert, Danny Boom, Fabrice Lucigny, Andre Dessollier κα.
Επιτέλους μια λαϊκή πνευματώδης κωμωδία εγκλήματος και μυστηρίου, γαλλικής φινέτσας και έξοχων ερμηνειών, που μας ταξιδεύει στο Παρίσι της δεκαετίας του '30, από τον ικανότατο αλλά και άνισο Francois Ozon , που έχει βασιστεί στο θεατρικό των Louis Verneig και Georges Berre. Ένα έργο που έχει μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, από τους Αμερικάνους δυο φορές, με σημαντικότερη εκείνη του 1937 ("Αληθινή Εξομολόγηση"), με την Carole Lombard και Fred McMurray.
Αγάπη και Μίσος
("Frère et soeur") Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Arnaud Deplesan, με Marion Cotillard, Melville Pupault, Benjamin Sixxue, Golshifteh Farahani κα.
Ξεκινώντας με ένταση και αφήνοντας υποσχέσεις για ένα, αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον οικογενειακό ψυχολογικό δράμα, ο μάλλον υπερεκτιμημένος Arno Deblesan ("Μια Νύχτα Χριστουγέννων", "Τα Φαντάσματα του Ισμαήλ"), καταφέρνει πολύ γρήγορα να διαψεύσει κάθε προσδοκία, παραδίδοντας μία από τις πιο βαρετές γαλλικές ταινίες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Η αρχική ελκυστική ιδέα του αθεράπευτου μίσους που έχουν δυο αδέλφια, μετατρέπεται σε μία καρικατούρα ενός ξεπερασμένου σινεμά και χαρακτήρων, όπου όλα μοιάζουν εξωπραγματικά, υστερικά, ψεύτικα και εν τέλει αδιάφορα.
Πρόσκληση σε Φόνο
("Invitation to a Murder") Ταινία μυστηρίου, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Steven Simek, με Mischa Burton, Bianca A. Santos, Chris Browning κα.
Ταινία μυστηρίου, βασισμένη πάνω στο πνεύμα του γνωστού μυθιστορήματος της Agatha Christie "Δέκα μικροί νέγροι", αλλά περισσότερο ένα αποτυχημένο ριμέικ της συμπαθέστατης παρωδίας του είδους "Πρόσκληση σε Γεύμα από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο", που γύρισε το 1976 ο Robert Moore, σε σενάριο του Neil Simon και πρωταγωνιστούσε μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών.
Ο Μεγαλόδοντας
("The Black Demon") Περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Adrian Grunberg, with Josh Lucas, Bolivar Sanchez, Venus Ariel κα.
Ακόμη μία ταινία με θανατηφόρο καρχαρχία, που τα δόντια του μοιάζουν με προπέλες σε δεξαμενόπλοια, άγριες θάλασσες και πολύ αίμα, απ' αυτές που ρίχνονται σωρηδόν στην αγορά, σε διάφορες παραλλαγές.
Μία περιπέτεια, που φλερτάρει ματαίως με το θρίλερ και τον τρόμο, από τον Adrian Grunberg ("Οι Καλοκαιρινές μου Διακοπές", "Rambo: Το Τελευταίο Αίμα") και τελικά καταλήγει σχεδόν ως παρωδία του είδους. Με δυο κουβέντες, αν "Τα Σαγόνια του Καρχαρία" του Spielberg είναι το αριστούργημα και βρίσκεται στην κορυφή του είδους, η ταινία του Grunberg τοποθετείται κάπου κοντά στον πάτο.
Επίδοξοι Κληρονόμοι
("The Estate") Κωμωδία, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Dean Craig, with Toni Collette, Anna Faris, Kathleen Turner, David Duchovny, Ron Livingston κα.
Αν δεν ήταν ορισμένες φορές τόσο χοντροκομμένη, θα ήταν μία διασκεδαστική μαύρη κωμωδία για την αμερικάνικη οικογένεια, που πλέον το μόνο που μπορεί να την ενώσει είναι το χρήμα. Και συγκεκριμένα, η γερή κληρονομιά μιας πλούσιας ετοιμοθάνατης θείας, την οποία προσεγγίζουν δυο μακρινές ανιψιές της με σκοπό να τα κονομήσουν και να βγουν από το οικονομικό αδιέξοδο. Μόνο που την ίδια ιδέα θα έχουν κι άλλα ανίψια, που συνθέτουν την απόλυτα δυσαρμονική οικογένεια.
Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν
("Spider-Man: Across the Spider-Verse") Οι περιπέτειες του πιο οικείου υπερήρωα στο φυσικό τους χώρο, το ψηφιακό χαρτί, επιστρέφουν σε αυτή την αρκούντως ενδιαφέρουσα ταινία κινουμένων σχεδίων, σε συμπαραγωγή της Marvel με την Columbia και σε σκηνοθεσία των Joaquim Dos Santos, Keb Powers και Justin Thompson. Πρόκειται για το σίκουελ του animation "Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν", που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων το 2018 και συνεχίζει αξιοπρεπέστατα στον ίδιο δρόμο. Με ξεχωριστές σινεφιλικές αναφορές, ενδιαφέρουσα προβληματική - ο Άνθρωπος Αράχνη για να σώσει αυτούς που αγαπά πρέπει να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει να είσαι ήρωας - και εξαιρετικά γραφικά, στα όρια της ψυχεδέλειας, το φιλμ θα χαρίσει πάνω από δυο ώρες διασκέδασης στους μικρούς και όχι μόνο φίλους του.
Ο Μπαμπούλας
("The Boogeyman") Καλογυρισμένη, αμερικάνικης παραγωγής 2023, ταινία τρόμου, αν και χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, βασισμένη στο γνωστό ομότιτλο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, από τους σεναριογράφους του "Ένα Ήσυχο Μέρος" και σκηνοθεσία του ανερχόμενου νεαρού Βρετανού Rob Savage. Θιασώτης του κινηματογραφικού horror ο Savage, θα αναδείξει τις παιδικές φοβίες, βάζοντας στο επίκεντρο της ιστορίας του τη μικρότερη αδελφή μιας οικογένειας, που έχει χάσει τη μητέρα της και θα πρέπει να αντιμετωπίσει μία υπερφυσική οντότητα που τρέφεται από τον πόνο των θυμάτων του. Παίζουν οι Sophie Thatcher, Chris Messina, Marin Ireland, Madison Hu κα.
Τα Άνθη στα Άνθη
Το τρυφερό μινιμαλιστικό πρωτόλειο του Γιώργου Αθανασίου, ο οποίος στο ντεμπούτο του αφήνει ελπίδες για το μέλλον. Αν και ορισμένες στιγμές θυμίζει ερασιτεχνικό οικογενειακό φιλμάκι, με ανεπεξέργαστο σενάριο και αυθεντικές αλλά αδούλευτες ερμηνείες, το δράμα του Αθανασίου αφουγκράζεται τους νεανικούς προβληματισμούς και απευθύνεται στο κοινό με πραότητα, αποφεύγοντας τους διδακτισμούς και την υπερβολή. Ένας νέος, που φεύγει για το εξωτερικό, θα συναντηθεί σε ένα πάρκο με μια νέα και θα μοιραστούν τις ανησυχίες τους, τις πεποιθήσεις τους και τα μυστικά τους. Με την Σοφία Ιωάννου και τον Κωνσταντίνο Κωνιό.
Το Αγόρι
("Shonen") Μία από τις σημαντικότερες ταινίες (1969) του Nagisa Osima, ενός από τους πλέον αντισυμβατικούς δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, σε νέες ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες. Ο Osima ("Η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων") εμπνεόμενος από τα αληθινά περιστατικά μιας οικογένειας που περιπλανιόταν από πόλη σε πόλη, βάζοντας το δεκάχρονο γιο της να πέφτει πάνω σε αυτοκίνητα για να ζητά αποζημίωση, θα φτιάξει μία έξοχη ταινία πάνω στην αντίξοη ενηλικίωση και του τέλους της αθωότητας, αλλά και ένα στοχαστικό δράμα για την ηθική πτώση, τη φθορά των αρχετυπικών θεσμών στη μεταπολεμική ιαπωνική πραγματικότητα. Υπέροχα έγχρωμα πλάνα, συγκρατημένα αισθητικά, αλλά γεμάτα συναίσθημα και πάντα αρμονικά με το ριζοσπαστικό πνεύμα του σκηνοθέτη.
Ο Μελισσοκόμος
Η έβδομη ταινία (1986) του Θόδωρου Αγγελόπουλου που γύρισε με πρωταγωνιστή έναν ζωντανό θρύλο της υποκριτικής, τον Marcello Mastroianni, ο οποίος όμως έμεινε αναξιοποίητος σε μεγάλο βαθμό, καθώς ο Έλληνας σκηνοθέτης έδωσε υπερβολικό βάρος, για μια ακόμη φορά, στους περιβόητους συμβολισμούς του, που εδώ λαμβάνουν διαστάσεις ταλαιπωρημένης μανιέρας. Ένας μελισσοκόμος παρατά την οικογένειά του και παρέα με τα μελίσσια του, θα διασχίσει όλη τη χώρα, όπως και ο πατέρας του, σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Ο Mastroianni δείχνει έξω από τα νερά του, αλλά και ο Αγγελόπουλος μάλλον αναποφάσιστος για το τι θέλει να πει, για τη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ