The Eleventh House
Ιαπωνικά κόμιξ, τελετουργίες της Δυτικής Αφρικής και η τέχνη της Ινδικής Χερσονήσου είναι τα βασικά σημεία αναφοράς στα έργα της Chioma Ebinama. Ο τίτλος είναι μια αναφορά στον Ενδέκατο Οίκο της αστρολογίας, έναν οίκο συνυφασμένο με τη συλλογικότητα, την κοινότητα και την ανθρώπινη υπόσταση. Με υπόβαθρο την κοινωνιολογία και την εικονογράφηση, η Νιγηριανή-Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα εξετάζει τον τρόπο που οι αρχετυπικές εικόνες από την τέχνη, τις θρησκείες και τους διάφορους μύθους ανά τον κόσμο, μπορούν να γίνουν "καθρέφτης" της παγκόσμιας ιστορίας αλλά και της σχέσης του ανθρώπου με την αλλαγή, τη βία, την ομορφιά, την προκατάληψη και την αιρετικότητα. Για πρώτη φορά, η Ebinama καταπιάνεται με την τέχνη δημιουργίας χαλιών, τα οποία έχουν φτιαχτεί από μετάξι και μαλλί. Πάνω σε αυτά απεικονίζονται πολλά από τα σύμβολα που η εικαστικός χρησιμοποιεί συχνά στην τέχνη της, όπως το μάτι, ο πύθωνας και η πεταλούδα. Παράλληλα, εκτίθεται μια σειρά έργων σε χαρτί στα οποία προβάλλονται μυστηριώδεις εσωτερικοί χώροι και αντικείμενα.
Εγκαίνια: 11/5 (7-10 μ.μ.)
Info: The Breeder | 11/5-3/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ. Είσοδος ελεύθερη
Η Θεατρικότητα Ενός Αναβληθέντος Θανάτου
Μία ακόμα πρωτοποριακή έκθεση φέρνει ο Raed Yassin στην Αθήνα, μετά την παρουσίαση του ροκ μιούζικαλ "The Sea Between My Soul" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Με μία γερή δόση χιούμορ, ο Λιβανέζος καλλιτέχνης εγείρει καίρια ερωτήματα για τον πόλεμο και τη θλίψη, την προσπάθεια και την αποτυχία, την κοινωνικοπολιτική διάσταση της τέχνης και το αντίκτυπο της καλλιτεχνικής λογοκρισίας. Μιμούμενος μια πομπή-περφόρμανς που επιτέλεσε ο καθηγητής του Raif Karam το 1984 στη Βηρυτό, ως διαμαρτυρία κατά των περιορισμών που βίωνε η θεατρική σκηνή τότε, ο Yassin παρουσιάζει μία αναπαράσταση της παρέλασης στους δρόμους του Γκρατς της Αυστρίας. Δημιουργείται λοιπόν ένα είδος νεκρικής πομπής που επικοινωνεί με την αρχική περφόρμανς από το ’80, καθώς και με τα όσα συμβαίνουν αυτήν τη στιγμή στην Ουκρανία. Ο καλλιτέχνης μετατρέπεται σε ένα γιγαντιαίο φουσκωτό μπαλόνι που ονομάζει "Shushu" προστατεύοντας τη νεκρική πορεία. Παράλληλα, στην έκθεση παρουσιάζονται γλυπτά-γιγάντιες μάσκες κεφαλής που βασίζονται στα πορτρέτα του θεατρικού θιάσου, καθώς και αρχειακό υλικό από την περφόρμανς του ’84.
Εγκαίνια: 11/5 (6-9 μ.μ.)
Info: Kalfayan | 11/5-17/6 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ., Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα
Μία σκηνογραφική παρουσίαση της οδού του Πέρα στην Κωνσταντινούπολη, όπως ήταν μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Είναι η πρώτη φορά που τα χειροποίητα σχέδια του Ακύλα Μήλλα παρουσιάζονται σε μεγάλη κλίμακα, στοιχείο που δίνει στον θεατή την ευκαιρία να σχηματίσει μία σαφέστερη εικόνα της κοσμοπολίτικης και πολυπολιτισμικής συνοικίας της Πόλης, στην πιο ευημερούσα εποχή της.
Εγκαίνια: 2/5 (6 μ.μ.)
Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" Δήμου Αθηναίων | 2-31/5 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr