Y2K. Αυτή είναι η συντομογραφία που χρησιμοποιείται από τον κόσμο της μόδας για να μιλήσει για την αναβίωση των late ’90s και να προσδιορίσει τις τάσεις και την αισθητική των αρχών των ’00s. Στο TikTok το σχετικό hashtag #Y2K μετράει πάνω από 11 δισεκατομμύρια εγγραφές. Εκεί πρωταγωνιστούν κορίτσια με cargo χαμηλόμεσα παντελόνια, micro mini φούστες, crop tops και bralettes που παραπέμπουν στα βιντεοκλίπ των ποπ σταρ του 2000 και των θρυλικών bimbos. Πρότυπα οι Britney Spears, Paris Hilton, Christina Aguilera, Spice Girls.
Στις πασαρέλες με τις κολεξιόν για τον φετινό χειμώνα, όπως και σε αυτές του επόμενου καλοκαιριού, η ίδια ατμόσφαιρα κυριαρχεί παντού: οι λεπτοί μηροί αποκαλύπτονται κάτω από τις μίνι φούστες και το στήθος εμφανίζεται κάτω από διάφανα φορέματα. Άλλωστε, όπως όλοι γνωρίζουμε, όπως η ιστορία, έτσι και η μόδα λατρεύει να επαναλαμβάνεται. Και η Gen Z αγαπάει πολύ τη vintage μόδα καθώς και καθετί ρετρό, γι’ αυτό και πλέον είναι τόσο συχνή η αναβίωση αυτών των εμβληματικών looks στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα ακόμη ενδιαφέρον είδος ποπ κουλτούρας. Με την πρώτη ματιά, λοιπόν, αυτή η επιστροφή των τάσεων είναι χαριτωμένη και ακίνδυνη. Διασκεδαστικά χρώματα, γκλίτερ, μίνι φούστες, ποπ μουσική. Αλλά καθώς το κίνημα εξελίσσεται, είναι αδύνατο να αγνοήσουμε πως αυτή η αναβίωση μπορεί να είναι επιζήμια για όσους καταναλώνουν με προσήλωση κάθε νέο trend.