Ο κριτικός του "α" Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος επιλέγει τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές στιγμές της χρονιάς.
10. Ο Άγνωστος του Τhomas Write
Ένα απροσδόκητα καλοφτιαγμένο θρίλερ το οποίο, υποβοηθούμενη από μια κινηματογράφηση που θυμίζει έρεβος, αποκτά μια θελκτική αύρα εφιάλτη, η οποία πολλαπλασιάζει τη νοσηρότητα όσων απεικονίζονται στην οθόνη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αμείωτη την προσοχή. Ο "Άγνωστος" σφίγγει το στομάχι σαν ανατριχιαστική μελέτη της εξοικείωσης με το κακό και το συναισθηματικό κόστος που αυτό επιφέρει. Ευστοχεί επίσης στην απεικόνιση των αντρικών σχέσεων, οι οποίες ακροβατούν μεταξύ δυσπιστίας και άνευ όρων αφοσίωσης. Στην ουσία, η ταινία πετυχαίνει επειδή ψηλαφεί το κοινό άγχος όλων, την αγωνία να μη βρεθούμε ποτέ στη θέση οποιουδήποτε χαρακτήρα.
9. Μετρητής Καρτών του Paul Schrader
Ο "Μετρητής Καρτών" μπορεί να αποτελεί ακόμα μία σπουδή ενός ελαττωματικού χαρακτήρα σε μια σειρά αυτής της υφής αντιηρώων στη φιλμογραφία του μετρ Paul Schrader, ωστόσο ο μετρ των "καταραμένων" ψυχογραφημάτων στα 76 του διατηρεί μια αξιοζήλευτα αιχμηρή ματιά. Και αυτή αποδεικνύεται με γοητευτική ευρηματικότητα στη σκηνή του φινάλε (προσοχή ακολουθεί spoiler): εκεί όπου η "προπονήτρια" χαρτοπαικτών Τίφανι Χάντις κάθεται στο χώρο του επισκεπτηρίου για να δει το φυλακισμένο Όσκαρ Άιζακ. Χωρίζονται από το τζάμι της φυλακής, αλλά "αγγίζουν" ο ένας το δάχτυλο του άλλου. Σε αυτό το υπέροχο κάδρο συνοψίζονται οι δύο κόσμοι στους οποίους ανήκουν. Το άκρο της Χάντις, άψογα μανικιουρισμένο να αγκαλιάζεται από ένα μπορντό δερμάτινο μπουφάν, χωρίζεται για ελάχιστα εκατοστά γυαλιού από εκείνο του Άιζακ το οποίο, στην άλλη "καταδικασμένη" πλευρά, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να αφήσει ένα εφήμερο αποτύπωμα στον καθρέφτη.
Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr