Υπάρχουν στιγμές που αυτόματα χαρακτηρίζονται από μια σαγηνευτική καθολικότητα. Που ακτινοβολούν σε κάθε μεριά της γης και επηρεάζουν χωρίς εξαίρεση και διάκριση. Για τους λάτρεις της τέχνης και της μόδας - ή, εν έτει 2022, για όποιον βρίσκεται στα social media - το Met Gala κατορθώνει κάθε χρόνο να φιγουράρει στην κορυφή της λίστας.
Και, για μονάχα μία βραδιά, ο κόσμος μετατρέπεται συγχρονισμένα σε ένα δίκτυο ειδημόνων ενδυματολογίας. Μπορεί η καθημερινότητά σου να σε βρίσκει με το κεφάλι χωμένο σε περιοδικά, καταγράφοντας ενδελεχώς κάθε κίνηση των σχεδιαστών και παρατηρώντας με προσοχή κάθε νεοαφιχθείσα τάση. Ή μπορεί και να παρακολουθείς τυχαία, μέσα στην άνεση του φούτερ σου, κι ας έχεις κατά τα άλλα την ίδια οικειότητα με τη μόδα όσο η pre-makeover Anne Hathaway του "Devil Wears Prada" με το μπλε πουλόβερ της - η Meryl Streep δεν την έχει ενημερώσει ακόμη ότι είναι cerulean -. Λίγη σημασία έχει το τι κάνει κανείς μας τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου· διότι αυτή τη μία, αποφασίζουμε όλοι από κοινού να στρέψουμε τα βλέμματά μας στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ και να ανεβούμε, έστω και νοητά, τα σκαλιά του Μητροπολιτικού Μουσείου.
Η ανάγκη επιστροφής στην κανονικότητα ύστερα από τρία χρόνια πανδημίας, περιορισμών και εξάντλησης, από τη μία, και ο απόηχος της φρενίτιδας Bridgerton, από την άλλη, μας έκαναν να αναμένουμε το φετινό Met Gala με ιδιαίτερη ανυπομονησία. Επιπλέον, το πρώτο μέρος του theme "In America” τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, έκλεισε με την υπόσχεση "to be continued”... Οχτώ μήνες αργότερα, η ερώτηση του πώς το "Anthology” θα περιγράψει και διανθίσει τον προκάτοχό του "Lexicon of Fashion” είναι έτοιμη να απαντηθεί.
Το κόκκινο χαλί έχει στρωθεί, καθρεφτίζοντας φέτος τη σύγχρονη πραγματικότητα των ζωηρών δρόμων της Νέας Υόρκης, και οι προβολείς περιμένουν να φωτίσουν τις ερμηνείες που σχεδιαστές και celebrities έδωσαν στο - για πρώτη φορά μετά το 2014 - white-tie dress code, "Gilded Glamour”. Πώς το ένδυμα θα μετατραπεί σε ύμνο - ή κοινωνικό σχόλιο - της ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης και κραυγαλέας επίδειξης πλούτου της Αμερικανικής αριστοκρατίας των τελευταίων δεκαετιών του 19ου αιώνα, με τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιήσει το όραμα της, κυριολεκτικά εστεμμένης, Anna Wintour;
Πιστή στη δέσμευσή της για τελειότητα, η co-chair του φετινού benefit Blake Lively εμφανίστηκε με custom τουαλέτα Atelier Versace που χάρισε όχι ένα αλλά δύο διαφορετικά look, περνώντας, παρόμοια με το Άγαλμα της Ελευθερίας, από χάλκινο σε ανοιχτό γαλάζιο. Οι λεπτομερείς αναφορές της εμφάνισής της, από τους αστερισμούς που διακοσμούν το Grand Central Station μέχρι τις επτά αιχμές της τιάρας της, γίνονται μια ωδή στη Νέα Υόρκη σχεδιασμένη εμπνευσμένα, προσεκτικά και πολυεπίπεδα. Δίπλα της, ο επίσης co-chair Ryan Raynolds στέκεται με το στόμα ανοιχτό, φορώντας βελούδινο Ralph Lauren κοστούμι. Παρά τη γενική μου ένσταση στην εμμονή της συντριπτικής πλειοψηφίας των ανδρών του Met να επιλέγουν με στρατιωτική σχεδόν πειθαρχία το παραδοσιακό τρίο "σακάκι, παντελόνι, πουκάμισο”, κάνω μία μονάχα εξαίρεση: απλός, λιτός, απέριττος, ο Raynolds δεν επιζητεί να αποσπάσει την προσοχή από τη σύζυγό του και γίνεται το δεύτερο καλύτερο αξεσουάρ της Blake για τη βραδιά - το πρώτο φυσικά είναι τα γάντια της, που μεταμορφώθηκαν μαζί με το φόρεμά της.
Τη λίστα των διασήμων που "συμμορφώθηκαν” με τις απαιτήσεις του event, συμπληρώνουν, μεταξύ άλλων, οι Taylor Hill, Nicola Coughlan, Emma Corrin, και Maisie Williams. Ξεχωρίζουν οι Shawn Mendes, με βαμμένα νύχια και statement δαχτυλίδια να συνοδεύουν το "Prince Eric meets Anthony Bridgerton” σε Tommy Hilfiger σύνολο, η eco-friendly Punk Rock αριστοκράτισσα Billie Eilish, και η Alicia Keys που, εμπνευσμένη από την ανάπτυξη της industrial αρχιτεκτονικής, μεταφέρθηκε σε ένα ολοκληρωτικά "empire state of mind” (pun intended). Η Sarah Jessica Parker επίσης θύμισε Gilded Age couture με την Christopher John Rogers τουαλέτα της, αν και η εμφάνισή της γέννησε μια μονάχα ερώτηση: για πόσα χρόνια μετά την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα γάμου με τον Big η ηθοποιός θα συνεχίσει τις προσπάθειες να επαναλάβει το - εμβληματικό μεν, παρελθοντικό δε - "I put a bird on my head” κινηματογραφικό moment της;
Η πλειονότητα των celebrities, ωστόσο, φάνηκε να μην έχει λάβει την σωστή πρόσκληση. Περισσότερα από τριάντα άτομα περπάτησαν το κόκκινο χαλί σε outifts funeral chic, ενώ οι Sophie Turner και Joe Jonas χρησιμοποιήσαν πιθανότατα το Met για να διαφημίσουν κάποιο reboot της "Οικογένειας Adams”.
Ίσως θα είχε νόημα εάν η συλλογική μη εναρμόνιση με theme ήταν επί τούτου άρνηση, όπως ήταν η περίπτωση του Tom Ford που θεωρεί ότι το benefit έχει πλέον χάσει τον κομψό χαρακτήρα του και έχει μετατραπεί σε τσίρκο εντυπώσεων. Παρόλ’ αυτά, η διαρκώς επαναλαμβανόμενη απάντηση "Golden” που ακουγόταν κατά τη διάρκεια της βραδιάς στην ερώτηση "Τι σημαίνει Gilded Glamour για εσένα” μας έκανε να υποψιαστούμε ότι, παρά το αστείρευτο χρήμα και άπειρες πηγές έμπνευσης, πολλοί απλώς απέτυχαν να καταλάβουν ότι η Gilded Age είναι κάτι περισσότερο και πιο συγκεκριμένο από χρυσό και στρας. Στο τέλος της ημέρας, η άγνωστη μέχρι χθες reporter Genesis Camila Suero έκλεψε τις εντυπώσεις, αφότου ερμήνευσε το θέμα με μεγαλύτερη επιτυχία συγκριτικά με το 90% των καλεσμένων.
Εάν κάτι δεν έχει ακόμη ειπωθεί, αυτό θα ήταν πως το Met Gala έγινε τελικά οικογενειακή υπόθεση· αυτό τουλάχιστον απέδειξε η οικογένεια Kardashian-Jenner που εμφανίστηκε για πρώτη φορά σύσσωμη στο event. Η εικόνα μοιάζει με συγγενείς σε γαμήλια δεξίωση, με νύφη την Kylie που μάλλον προετοιμαζόταν για αγώνα baseball, και μόλις που πρόλαβε να κατέβει από το skateboard και να τρέξει στο benefit, φορώντας bridal Virgil Abloh πάνω από το μπλουζάκι της που θυμίζει Forever 21. To dramatic total-black Prada ensemble της Kendall ήρθε σε πλήρη αντίθεση με την εμφάνιση της μικρότερης αδελφής της: η φούστα της φαίνεται τόσο βαριά όσο η ευθύνη που συνεπάγεται το να είσαι το μόνο μέλος των Kardashian - Jenner που κατανόησε το θέμα της βραδιάς.
Η Kourtney παρουσίασε την αποδομημένη εκδοχή του κοστουμιού του συντρόφου της, Travis Barker, δημιουργώντας ένα look που δεν είχε ούτε gilded ούτε glam. Η mamager Kris, αν και ενδιαφέρουσα, μάλλον πάτησε fast-forward κατά λάθος, παίρνοντας έμπνευση από τη δεκαετία του ‘60 και φέρνοντας ελαφρά σε Jackie O’. Φυσικά, κανείς δεν μπορεί παρά να χειροκροτήσει την Kloe, η οποία, έπειτα από προσπάθειες χρόνων, κατάφερε επιτέλους να μεταμορφωθεί σε σωσία της Kim - μόνο που το δικό της χρυσό φόρεμα ήταν καινούργιο.
Όσο για την ίδια την Kim Kardashian, μένω με την ειλικρινή απορία εάν τελικά τραγούδησε με λάγνα φωνή "Happy Birthday” στη Donatella. Παραδόξως, δεν ήταν τόσο η επιλογή του ρούχου που με προβλημάτισε. Από τη μία, το σύνολο δημιούργησε ένα οπτικά ικανοποιητικό αποτέλεσμα - τι έκπληξη, η μοναδική φορά που πραγματικά μου άρεσε η εμφάνιση της Kim να είναι τη μία νύχτα που δεν διάλεξε κάτι από τη δική της ντουλάπα -! Από την άλλη, η συνειδητή επιλογή του να φορέσεις κάτι τόσο ιστορικό όσο το φόρεμα της Marilyn Monroe για τα γενέθλια του JFK ίσως είναι αμφιλεγόμενη, σίγουρα όμως θέλει guts. Και αυτό της το δίνω: όσο περισσότερο σκέφτομαι τόσο πιο δύσκολο μου είναι να φανταστώ κάποια άλλη celebrity με τόση αυτοπεποίθηση αλλά και πειθώ, ώστε να κατορθώσει όχι μόνο να οραματιστεί τον εαυτό της σε ένα τέτοιο ρούχο αλλά και να καταφέρει εν τέλει να βρεθεί σε ένα δωμάτιο γεμάτο γαντοφορεμένους να κάνουν το όνειρό της πραγματικότητα. Ούτως η άλλως, μπορεί Kardashian και Monroe να απέχουν μίλια μακριά από άποψη ταλέντου και class, όμως, ακόμη και ο μεγαλύτερος κατακριτής δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι και οι δύο εμφανίζουν ένα μονάχα κοινό, αφότου αμφότερες, δικαίως ή αδίκως, μετατράπηκαν για την εποχή τους στα πλέον influential κέντρα της pop culture, γύρω από τα οποία αναπτύχθηκαν μόδες, τάσεις, σχόλια.
Το αναντίρρητα βασικό πρόβλημα είναι ότι το τελικό αποτέλεσμα ήταν εκτός θέματος. Η Kim μετατώπισε το βλέμμα της σχεδόν έναν αιώνα μετά την Gilded Age προκειμένου να αναζητήσει πηγή έμπνευσης - like mother like daughter. Σε περίπτωση ενός μελλοντικού Hollywood Glam themed Met Gala, η Kardashian έχει ήδη κάψει το δυνατότερο χαρτί που θα μπορούσε να της δοθεί από απλή ματαιοδοξία να αγγιχθεί από το ίδιο ύφασμα που έντυσε κάποτε την καλύτερη φίλη των διαμαντιών. Αυτό που μου γέννησε ακόμη περισσότερα ερωτηματικά όμως ήταν η σιωπηλή συναίνεση να κλείσει η Kim το Met Gala. Μπορεί τα τρία εξώφυλλα στην Αμερικανική Vogue να υποδηλώνουν κάποιου είδους αναγνώριση της επιρροής της, όμως το γεγονός και μόνο ότι το τελευταίο outfit της βραδιάς προήλθε από μια reality star που συστηματικά επιλέγει το trend έναντι του style, με έκανε να αναρωτηθώ εάν στο τέλος της ημέρας, η Anna Wintour γύρισε σπίτι ουσιαστικά ευχαριστημένη ή εάν η αποδοχή της Kim ήταν στην πραγματικότητα ένα εξαναγκασμένο βήμα εκμοντερνισμού και συμμόρφωσης με τα σημεία των καιρών.
Κείμενο: Σταυριάνα Δεληπέτρου
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr