Τι περιμένεις από μια μάρκα με υψηλές αξίες και σαφή αποστολή όπως η Aveda; Μια πρωτοβουλία – ταρακούνημα, μια ώθηση, ένα κίνητρο να κάνεις κι εσύ κάτι παραπάνω!
Και όλα αυτά μας τα παρέχει το φετινό Απρίλιο η αγαπημένη μας επαγγελματική μάρκα μαλλιών και επιδερμίδας Aveda. Αγαπημένη τόσο για τα προϊόντα της και τις εμπειρίες της, όσο και για την φιλοσοφία της. Κατά τη διάρκεια του Μήνα της Γης 2021, η Aveda δίνει λοιπόν τη δυνατότητα στους καταναλωτές της να υποστηρίξουν την προσπάθειά της, να προσφέρει καθαρό νερό σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη και να φτάσει το στόχο των $2M σε δωρεά. Το πετυχαίνει μέσα από μια συνεργασία με την charity: water ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό που προσφέρει καθαρό και ασφαλές πόσιμο νερό σε ανθρώπους στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Scott Harrison και charity: water
Τον ίδιο μήνα η Aveda μου έδωσε κι εμένα τη δυνατότητα να μιλήσω με τον ίδιο τον ιδρυτή της charity: water, τον Scott Harrison, ένα γκριζομάλλη 40αρη που μου θύμισε τον Leonardo di Caprio (στα πιο fit του) μόλις τον είδα, την ημέρα της συνέντευξης μέσω Ζoom.
Aπό το 2006, η charity: water έχει χρηματοδοτήσει περισσότερα από 29.000 έργα σε όλο τον κόσμο για να βοηθήσει 8,4 εκατομμύρια άτομα να έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό, υγιεινή και βελτιωμένη αποχέτευση (περισσότερα για τη δράση της στο www.charitywater.org).
Από όσο μου είπε ο Scott, η ιστορία του φιλόδοξου σχεδίου του είχε σαν αφετηρία τη Νιγηρία, όπου ο ίδιος δούλευε σαν φωτορεπόρτερ κοντά σε νοσοκομεία και δομές υγείας, συνειδητοποιώντας ότι οι περισσότεροι ασθενείς ήταν εκεί λόγω της έλλειψης καθαρού νερού αλλά και το ότι ακόμα και οι υγιείς κάτοικοι της χώρας δεν είχαν πρόσβαση σε ασφαλές νερό.
"Τότε ήταν που ένας γιατρός μου είπε "αν πραγματικά σε νοιάζει η η γη, εξασφάλισε νερό στους κατοίκους της". 30 χρονών επιστρέφω στη Νέα Υόρκη και με όλη την ορμή και την αφέλεια της ηλικίας αυτής, ξεκινάω την charity: water. Ξεκινήσαμε με ένα event όπου ζητούσαμε απλά 20 δολάρια για να φτιάξουμε το πρώτο μας δίκτυο. Αμέσως μετά στείλαμε στους δωρητές μας φωτογραφίες από δορυφόρο που τους έδειχναν το αποτέλεσμα της δωρεάς τους", λέει ο Scott.
charity: water και Aveda
Η Melissa Chelminiak, Aveda Director of Mission, Partner and Stakeholder Engagement, παίρνει το λόγο για να μου απαντήσει στην ερώτηση μου "γιατί η Aveda επέλεξε να συνεργαστεί με την charity: water".
"Θέλαμε να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας. Η charity: water έχει καταγεγραμμένα τα περισσότερα και πιο επιτυχημένα και βιώσιμα project στον κόσμο. Έχει χτίσει ένα οργανωμένο δίκτυο σε όλο τον κόσμο που δουλεύει υπερ του σκοπού της. Παρέχει εκπαίδευση στα μέρη όπου παρεμβαίνει ώστε να εξασφαλιστεί καθαρό νερό. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στην διαφάνεια των εργασιών της. Για τα μέλη της κοινότητας της Aveda αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού θέλουν να ξέρουν που πάνε τα λεφτά τους αλλά και να νιώθουν ότι είναι μέρος των δράσεων αυτών. Για την Aveda, ήταν ο ιδανικός συνεργάτης".
"Όσον αφορά στη διαφάνεια", συνεχίζει ο Scott, "δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση από την πρώτη μέρα λειτουργίας μας. Στην ιστοσελίδα μας υπάρχει ένας παγκόσμιος χάρτης, όπου ανά πάσα στιγμή μπορεί κανείς να πατήσει σε όποιο σημείο θέλει και να δει φωτογραφίες και λεπτομέρειες για το project που έχει πραγματοποιηθεί εκεί".
Η συνεργασία ανάμεσα σε Aveda και charity: water ξεκίνησε 2 χρόνια πριν και εστίασε σε 4 χώρες από όπου η μάρκα προμηθεύεται βιολογικά συστατικά: Ινδία, Νεπάλ, Μαδαγασκάρη και Αιθιοπία. Ένα χρόνο πριν έσκασε η πανδημία.
"Στην αρχή ήταν σοκ όπως για όλο τον κόσμο. Στη συνέχεια, όμως το δίκτυό μας συνέχισε να δουλεύει ακόμα πιο πυρετωδώς αφού το καθαρό νερό αποτελεί ακόμα πιο ζωτικό αγαθό, σε καιρούς που το πλύσιμο των χεριών αποτελεί βασική οδηγία. Ξεκινήσαμε ένα Covid fund και στήσαμε μια επιχείρηση που στόχευσε στην πρόληψη σε χώρες με ευάλωτο σύστημα υγείας. Πήραμε μεγάλη χαρά, βλέποντας να στήνονται σταθμοί για πλύσιμο χεριών παντού σε τέτοια μέρη!", τονίζει ο Scott.
"Μετά την πανδημία, βλέπουμε και μια θετική αλλαγή στον κόσμο. Περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν επιλογές πιο υπεύθυνες απέναντι στη ζωή του πλανήτη", προσθέτει με αισιοδοξία η Melissa από την Aveda.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς;
Αυτόν τον Μήνα τα Γης, η Aveda, είναι σε αποστολή να συγκεντρώσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια για την προστασία και την παροχή καθαρού νερού σε άτομα που έχουν ανάγκη στην Ινδία, το Νεπάλ, τη Μαδαγασκάρη και την Αιθιοπία κατά τη διάρκεια του Μήνα τα Γης 2021 αλλά και μετά.
- Η Aveda θα δωρίσει $5 από την πώληση του κάθε limited-edition Shampure Nurturing Shampoo Bar και των Discovery Set Nutriplenish, Botanical Repair και Invati Advanced στην οργάνωση charity: water
Το νέο, limited-edition Shampure™ Nurturing Shampoo Bar, είναι μια μπάρα σαμπουάν χωρις σιλικονη, χωρίς sulfate, cruelty-free και vegan, προσφέροντας απαλή φροντίδα για τα μαλλιά και τον πλανήτη. Περιέχει έλαιο αβυσσινίας, καθαρίζει απαλά και παρέχει ανάλαφρη μακράς διαρκείας θρέψη, ενώ εγχέει στα μαλλιά το χαρακτηριστικό χαλαρωτικό άρωμα της Aveda. Σύμφωνα με τη δέσμευση της Aveda για βιώσιμες συσκευασίες, το Shampure ™ Nurturing Shampoo Bar διαθέτει μηδενική πλαστική συσκευασία. Το κουτί είναι 100% ανακυκλωμένο FSC και με την αγορά του μπορείτε να μας βοηθήσετε να σώσουμε 2 τόνους πλαστικών που αντιστοιχούν σε 180Κ μπουκάλια νερό. Επιπλέον, το 100% των υπολειμμάτων από τη διαδικασία παραγωγής θα δοθεί στο ίδρυμα Clean the World, το οποίο με τη σειρά του θα το ανακυκλώσει σε νέα σαπούνια για κοινότητες που έχουν ανάγκη. Είναι διαθέσιμο στο aveda.gr.
- Η Aveda δώρισε το 100% των online & offline πωλήσεων στις ΗΠΑ, την ημέρα της Γης 22 Απριλίου 2021 στην οργάνωση to charity: water (η δωρεά θα είναι μέχρι $600K).
- Σε συνεργασία με το MoveSpring, η Aveda οργανώνει ένα virtual Earth Month RunWalk όλο τον μήνα του Απριλίου. Μας καλεί να συμμετάσχουμε κάνοντας εγγραφή για να τρέξουμε ή να περπατήσουμε 6km: τη μέση απόσταση που οι άνθρωποι περπατούν μέχρι τη πηγή καθαρού νερού τους στις αναπτυσσόμενες χώρες. To ποσό συμμετοχής είναι 25$.