Μοιάζει μικροσκοπική και εύθραυστη, όμως έχει μια ιδιαίτερη δυναμική που επιβάλλεται στο χώρο. Η φετινή κάτοχος του «Βραβείου Μελίνας Μερκούρη» Ιωάννα Παππά, μιλά στο Weekend για την διάκρισή της, για την πορεία της στο θέατρο, για τον Γιαν Φάμπρ, αλλά και για τη συνεργασία της με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη.
Τι σημαίνει για σένα το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» που κέρδισες εξ ημισείας με την Αλεξάνδρα Αϊδινή;
Είναι ένα βραβείο αρκετά σημαντικό , που αφορά σε ένα πρόσωπο που έχει μεγάλη ιστορία στο χώρο και καλλιτεχνικά και ευρύτερα όπως είναι η Μελίνα Μερκούρη. Η αξία ενός τέτοιου βραβείου είναι ακόμα μεγαλύτερη γιατί προέρχεται από αξιόλογους ανθρώπους. Όταν κλίθηκα να κάνω τη Μαρία Πολυδούρη σε αυτό τον ενδιαφέροντα μονόλογο, θεώρησα εξ ‘αρχής ότι θα ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα. Πήρα με πολύ δουλειά και κόπο αυτό το σημαντικό βραβείο.
Έχεις νιώσει τόσο φορτισμένη από ρόλο ώστε να απευθυνθείς σε ψυχολόγο για να αποφορτιστείς;
Η δουλειά μας επηρεάζει το νευρικό μας σύστημα γιατί αυτό διαχειριζόμαστε κάτι που δεν είναι εύκολο. Ειδικά όταν μέσα σε μια χρονιά μπορεί να κάνεις και τέσσερις παραστάσεις αρκεί για να είσαι σε μια υπερένταση. Χρειάζεται αποσυμπίεση αλλά επειδή η φύση της δουλειάς μας είναι τόσο ασταθής είναι δύσκολο να πούμε όχι σε κάτι όταν ξέρουμε ότι μπορεί να μην έχουμε δουλειά στη συνέχεια. Ο ηθοποιός πρέπει να αντλεί στοιχεία από τη ζωή του. Όσο πιο γεμάτη είναι η ζωή του τόσο πιο πλούσια είναι και η ερμηνεία του επί σκηνής. Έχω καταλήξει ότι εμείς που ζούμε "δύσκολες ζωές" πρέπει να προσέχουμε με ποιους ανθρώπους κάνουμε παρέα.
Είσαι εσωστρεφής σαν χαρακτήρας, είσαι και δυσπρόσιτη;
Φαίνομαι δυσπρόσιτη , αλλά δεν είμαι, απλώς δεν είμαι πολύ εκδηλωτική αν δεν γνωρίσω τον άλλο. Νομίζω ότι παρεξηγημένα δίνω λάθος εντύπωση. Άνθρωποι που με γνωρίζουν μου λένε στην πορεία ότι η αρχική τους εντύπωση για μένα ήταν κάπως δυσάρεστη. Αυτό όμως που με ενδιαφέρει είναι τι λένε για τι δουλειά μου και όχι για το ποια είμαι.
Βγάζεις μια μελαγχολία. Έχεις χιούμορ;
Ναι, ( σ.σ.γέλια). Το εκτιμώ ιδιαιτέρως και πολύ συχνά αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Είναι ένα στοιχείο που θέλω να υπάρχει στη ζωή μου.
Τι κρατάς από την εποχή του "Κλείσε τα μάτια" και τη συνεργασία σου με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη;
Ήταν μια πολύ ωραία συνάντηση και μια καλή εποχή για την τηλεόραση, μια εμπειρία με πολλά θετικά και αρνητικά. Το ότι ήμουν αρκετά μικρότερη και έγινα αναγνωρίσιμη μέσα από τη σειρά, χωρίς να έχω δώσει άλλα δείγματα πορείας στο θέατρο, λειτούργησε για μένα αρνητικά. Είχα όμως εμπιστοσύνη στο χρόνο και αφοσιώθηκα στο θέατρο γι’ αυτό και πλέον έχω μόνο θετική ανάμνηση για εκείνη την περίοδο.
Πώς σχολιάζεις την απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού να τοποθετήσει τον Γιαν Φαμπρ στη θέση του Καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου;
Δεν με πείραξε το γεγονός ότι ήταν ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν από το εξωτερικό αρκεί να λαμβάνεται υπ όψιν το δυναμικό της χώρας μας. Μέσα στο τετραετές πρόγραμμα είχαν αποκλειστεί οι Έλληνες δημιουργοί. Υπήρξε λάθος χειρισμός, η αντίδραση ήταν ακαριαία και το έλαβαν υπόψιν τους. Το Ελληνικό φεστιβάλ λειτουργούσε αρκετά καλά, επί Λούκου. Σε αυτό που είχα διαφωνία ήταν στο ότι έπρεπε να ανοίξει περισσότερο ο κύκλος των καλλιτεχνών και να μην είναι οι ίδιοι κάθε καλοκαίρι.
Ο γάμος και η μητρότητα ανήκουν στα σχέδιά σου;
Φυσικά. Έχω καταλάβει ότι η ζωή μας ξεπερνά, γι΄ αυτό μάλιστα και οι στόχοι μου μπορεί να επηρεάζονται από βαθειά «θέλω» αλλά πάντα λαμβάνω υπ’όψιν μου το απροσδόκητο της ζωής. Το θεωρώ χαζό να αποκλείω στη ζωή.
Πόσο μεγάλο ρόλο έχει ο έρωτας στη ζωή σου;
Έχει μεγάλο ρόλο! Θεωρώ όμως ότι ένας άνθρωπος πρέπει να μοιράζεται με κάποιον άλλο τη ζωή του και δεν είναι εύκολο. Τα πρότυπα είναι περίεργα σε μια εποχή σαν τη δική μας όπου μαθαίνουμε να είμαστε εγωιστές. Διακρίνω ότι υπάρχει δυσκολία στο να εμπιστευτεί ένας άνθρωπος έναν άλλο. Εκεί είναι το ζήτημα είναι θέμα εμπιστοσύνης.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr