Τη δική της άποψη για όλα όσα έχουν ειπωθεί τον τελευταίο καιρό για τον χώρο της Επιδαύρου θέλησε να εκφράσει η Μιμή Ντενίση, μέσα από μία ανάρτηση στα προσωπικά της social media.
Η Ευδοκία Ρουμελιώτη σε μία σπάνια δημόσια εμφάνιση με τον σύζυγό της και τους πανέμορφους γιους του
Ειδικότερα, η ηθοποιός και σκηνοθέτιδα δημοσίευσε μία φωτογραφία από τη σκηνή του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου και τη "Μήδεια" του Frank Castorf, τονίζοντας πως η Επίδαυρος δεν είναι ένας χώρος για πειράματα. Η ίδια σημείωσε πως είναι αντίθετη με τον κανιβαλισμό που συμβαίνει στην τέχνη ενώ αναρωτήθηκε τι είναι αυτό που θέλουμε ως Έλληνες να αντιπροσωπεύει η Επίδαυρος.
"Οι μέρες είναι βαριές και δύσκολες. Ο θάνατος των δυο παιδιών που πέθαναν για να σώσουν ανθρώπους, ο κόσμος που χάνει σπίτια, κόπους και ελπίδες, ο τουρισμός που φεύγει και τόσα αλλά μαύρα. Κι όμως η μάχη γίνεται για την Επίδαυρο. Μεταξύ μας, εδώ είμαι εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου. Εναντίον της μείωσης της ελευθερίας οποιουδήποτε καλλιτέχνη… αλλά… το βασικό είναι να πάρουμε μια απόφαση κρατούντες, καλλιτέχνες και κοινό.
Θέλουμε την Επίδαυρο να παραμείνει ένας ιερός χώρος που παρουσιάζει στην διεθνή κοινότητα την Αρχαία γραμματεία; Θέλουμε να διατηρήσουμε κάποιες παραδόσεις; Γιατί γενικά τις έχουμε καταργήσει; Δεν είμαι υπέρ των μουσειακών παραστάσεων. Αλλά "εκσυγχρόνιζω τους μεγάλους τραγικούς" σημαίνει πως έχω το ταλέντο να πάρω τα σπουδαία αιώνια κείμενα τους, που στέκουν σε κάθε εποχή, να τα ανεβάσω με καινούργια αισθητική, μουσική, ερμηνευτικό τρόπο. Όχι να πάρω τα κείμενα για να τα πειράξω, αλλάξω, προσθέσω κείμενα άλλων και να πειραματιστώ. Όποτε;
Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία και να είναι, για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως την Επίδαυρο. Εκτός και αν αποφασίσουμε πως θα είναι χώρος ακραίου πειραματισμού. Αλλά τότε δεν υπάρχει τέλος. Γιατί άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία μοντερνιστικα ανεβάσματα που γίνονται, άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία τηλεοπτικό επιθεωρησιακά. Άκρη δεν βγαίνει έτσι. Σπουδαία η δουλειά του Γερμανού σκηνοθέτη για όσους την γνωρίζουν. Δεν θεωρείται βέβαια mainstream ούτε στην χώρα του. Γιατί, αν δω τους ηθοποιούς μέσω οθόνης τώρα, γιατί όχι και ένα ροκ συγκρότημα που διασκευάζει την Αντιγόνη.
Άρα το ερώτημα είναι ένα. Τι θέλουμε να αντιπροσωπεύει η Επίδαυρος; Είμαστε στα μάτια της υφηλίου σημαντικοί για τους νεωτερισμούς μας; Ή μοναδικοί για τους αρχαίους ποιητές μας που τους δίνουν έμπνευση για να κάνουν εκείνοι νεωτερισμούς.