Ταλαντούχα, χαμηλών τόνων, με ανεπιτήδευτη ομορφιά που μοιάζει να είναι βγαλμένη από εκείνα τα χρόνια της αθωότητας- που λένε οι ρομαντικοί. Ο φακός τη λατρεύει και κάθε της πλάνο έχει μια ιστορία να διηγηθεί. Δεν είναι τυχαίο που όποιος κοιτάει τις φωτογραφίες της επιστρέφει ξανά και ξανά σε αυτές προσπαθώντας να διαβάσει τις χίλιες λέξεις που κρύβονται πίσω από εκείνη.
Το μελαγχολικό της βλέμμα μαρτυρά έναν άνθρωπο με ενσυναίσθηση, μοναχικό, υπομονετικό, γενναιόδωρο και δίκαιο. Στοιχεία που συνθέτουν παράλληλα το προφίλ μιας γυναίκας που διαθέτει χιούμορ και που αγαπάει βαθιά τη δουλειά της και τους ρόλους που της ανατίθενται. Στη ζωή της δηλώνει ακατάστατη και πως δεν μαγειρεύει ποτέ. Αντιφατικό βέβαια, καθώς η ζωή της είναι σε απόλυτη τάξη εστιάζοντας στα υλικά που για εκείνη συνθέτουν την ευτυχία.
Και ναι: η Νεφέλη Κουρή βιώνει την απόλυτη ευτυχία στο πλευρό του συζύγου της με τον οποίο έχει αποκτήσει μία κόρη.
Η μητρότητα και η οικογένεια για εκείνη είναι ο ορισμός του "τα πάντα" και για τους δικούς της ανθρώπους δεν θα έκανε ποτέ εκπτώσεις. Απεχθάνεται τον ρατσισμό και τον φασισμό και όσα αυτές οι άσχημες λέξεις "γεννούν", δεν συγχωρεί την καταπάτηση των δικαιωμάτων κάθε ύπαρξης, και τα πιστεύω της είναι όλα εκείνα που χρειάζονται για να γίνει ο κόσμος καλύτερος.
Τη νεαρή ηθοποιό παρακολουθούμε αυτή την τηλεοπτική σεζόν στο σίριαλ "Κρίσιμες Στιγμές" του Μανούσου Μανουσάκη στην ΕΡΤ και η αλήθεια είναι πως αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά όταν συνειδητοποιούμε πως ναι, υπάρχει εξαιρετική τηλεόραση και θα εξακολουθήσει να υπάρχει.
Q & A με τη Νεφέλη
Από τη ψυχολογία στη μουσική και την υποκριτική και μέσω της υποκριτικής σε φωτογραφήσεις σε ρόλο μοντέλου λόγω της φυσικής ανεπιτήδευτης ομορφιάς σου. Νεφέλη, πώς συνδέονται όλα αυτά; Και πόσο απαραίτητο είναι να συνδέονται;
Μάλλον δεν είναι και πολύ απαραίτητο να συνδέονται απλώς στην περίπτωσή μου έτυχε. Η ψυχολογία στη φιλοσοφική σχολή Αθηνών ήταν η πρώτη μου επιλογή ως μαθήτρια Λυκείου και απόλαυσα πραγματικά τα χρόνια που σπούδασα εκεί. Όμως, κάτι με "έτρωγε" μέσα μου το οποίο με οδηγούσε σε άλλα μονοπάτια πιο ανεξερεύνητα και γοητευτικά και έτσι ξαφνικά μπήκα στη δραματική σχολή του ωδείου Αθηνών.
"Κρίσιμες Στιγμές". Αυτή η πολυαναμενόμενη σημαντική δουλειά έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες εβδομάδες. Τι συναισθήματα σού προκαλεί αυτός ο τίτλος;
Θεωρώ πως ο τίτλος της σειράς είναι πιο επίκαιρος από ποτέ για όλους μας. Ζούμε κρίσιμες στιγμές και ελπίζουμε πως θα τελειώσουν γρήγορα.
Πόσο σε γοήτευσε το σενάριο και ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι για τους συνεργάτες σου;
Η Έλλη είναι ένα νεαρό κορίτσι που αγωνίζεται για την ελευθερία του τόπου της και είναι ενάντια σε κάθε φασισμό και καταπίεση. Μάχεται για το δίκαιο και δίνεται με πάθος και τόλμη στον αγώνα ενάντια στον κατακτητή. Είναι ερωτευμένη με τον Μανώλη και ονειρεύεται μια όμορφη ζωή μαζί του. Το σενάριο είναι βασισμένο στο διήγημα της Γαλάτειας Καζαντζάκη το οποίο μου άρεσε πολύ από την πρώτη ανάγνωση. Όλοι οι συνεργάτες μου είναι άψογοι. Από τον σκηνοθέτη μας τον κύριο Μανουσάκη μέχρι το συνεργείο και όλους τους ηθοποιούς. Απόλαυσα αυτή τη δουλειά και είμαι περήφανη που είμαι κομμάτι της.
Ποιο είναι το πιο "ηχηρό" μήνυμα που θέλει να περάσει αυτή η σειρά;
Νομίζω πως ένα από τα μηνύματα είναι ότι αν καθόμαστε στο σπίτι μας και στην ασφάλεια μας ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ. Η ζωή θέλει αγώνα, τόλμη και πίστη ως ιδανικά.
Στην τοποθεσία "Μαρίκα” στο θέατρο "Χώρα" για δεύτερη φορά αν δεν κάνω λάθος.
Η παράσταση αυτή παίζεται για δεύτερη φορά διότι την πρώτη είχε διακοπεί λόγω lockdown, όπως εξάλλου όλες οι παρατάσεις. Είχε μεγάλη επιτυχία και απήχηση. Δεν είχε κάνει τον κύκλο της κι έτσι ήταν μοιραίο να την ανεβάσουμε ξανά.
Ματωμένα χώματα, το Νησί, Όνειρο ήταν, 10η Εντολή, Ταμάμ, Η λέξη που δε λες, Ου φονεύσεις, είναι κάποιες από τις δουλειές σου στην τηλεόραση και Αυστηρώς Κατάλληλο, Χαμένο Κορίτσι, Στο Σπίτι, Happy Birthday, κάποιες από τον κινηματογράφο. Πόλεμος και Ειρήνη, Ο κατά φαντασίαν ασθενής, Τρεις ψηλές γυναίκες, Σκηνοβάτες, Η τριλογία του παραθερισμού. Αυτές είναι μόνο κάποιες από τις δουλειές που κοσμούν το βιογραφικό σου στο θέατρο.
Πώς αισθάνεσαι που έχεις συνεργαστεί με κορυφαίους σκηνοθέτες και ηθοποιούς παρά το νεαρό της ηλικίας σου; Πώς νιώθεις που έχεις εισπράξει τόσο θετικά σχόλια συμμετέχοντας σε δουλειές με υψηλή αισθητική και ποιότητα;
Νιώθω πραγματικά τυχερή και περήφανη για όλες τις δουλειές μου. Κάθε δουλειά είναι ένα μάθημα για εμένα και με εξελίσσει ως ηθοποιό αλλά και ως άνθρωπο. Τα θετικά σχόλια με γεμίζουν χαρά και μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω.
Το Instagram φαίνεται να είναι όπλο (ΚΑΙ) για τη δουλειά των ηθοποιών. Με το προφίλ σου πόσο ασχολείσαι; Διότι είναι σχετικά "φτωχό "σε αναρτήσεις συγκριτικά με τους συναδέλφους σου. Πιστεύεις πως είσαι κερδισμένη ή χαμένη που έχεις επιλέξει συνειδητά να προβάλλεις μόνο τη δουλειά σου;
Η σχέση μου με τα social media δεν είναι και η πιο καλή. Δεν έχω Facebook. Το Instagram το έκανα πριν μερικά χρόνια γιατί μου άρεσε πιο πολύ η ιδέα να βάζω αγαπημένες φωτογραφίες μου όπως επίσης να βλέπω φωτογραφίες αγαπημένων μου ανθρώπων. Σιγά σιγά όμως πήρε πιο πολύ τη μορφή επαγγελματικού μέσου. Το χρησιμοποιώ κυρίως για τη δουλειά και σπάνια θα ανεβάσω κάτι πιο προσωπικό.
Τα "όχι" ενός ανθρώπου κρύβουν σπουδαία στοιχεία. Τι σε κάνει να λες κυρίως "όχι"σε μια δουλεια;
Όταν λέω "όχι" είναι διότι δεν μπορώ να με φανταστώ μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο της δουλειάς που μου προτάθηκε.
Σε κάποιον που θα σε δει για πρώτη φορά φαίνεσαι απόμακρη και μελαγχολική. Ένα πιο έμπειρο μάτι ίσως πει πως έχεις μια δημιουργική συστολή που δεν συμμετέχει ενεργά σε κοσμικά events. Είναι πιο δύσκολο με αυτά τα στοιχεία να καταφέρει κάποιος πράγματα στο χώρο; Δεδομένου ότι ένας ηθοποιός πρέπει να κάνει συνεχώς δημόσιες σχέσεις κ.λπ.
Εγώ προσωπικά, καλώς ή κακώς, δεν έχω και πολλές δημόσιες σχέσεις -κάτι που μάλλον σχετίζεται με τον χαρακτήρα μου. Πολλές φορές σκέφτομαι πως -ίσως- αν ήμουν πιο κοινωνική θα είχα διαφορετική πορεία στο χώρο. Μπορεί και όχι φυσικά.
Πώς αισθάνεσαι κάθε φορά που έρχεσαι αντιμέτωπη με κάποιον ρόλο;
Κάθε ρόλος είναι για μένα ένα δώρο. Νιώθω σαν ντετέκτιβ που παρακολουθεί έναν ξένο και σιγά-σιγά μαθαίνει τα πάντα για τη ζωή του.
Υπάρχει κάποιος ρόλος που σε πλήγωσε;
Όχι. Δεν υπάρχει.
Πώς αισθάνεσαι που το #MeToo έφερε τόσο δυσάρεστες (και άθλιες) αποκαλύψεις (και) στον καλλιτεχνικό χώρο. Πώς το διαχειρίζεσαι;
Στην αρχή όπως ο περισσότερος κόσμος, πάγωσα. Ένιωσα θυμό και τεράστια απογοήτευση όμως έχω ελπίδα ότι όλες αυτές οι θαρραλέες γυναίκες που έκαναν την αρχή, έθεσαν τις βάσεις για να εξαλειφθούν αυτές οι απάνθρωπες συμπεριφορές τόσο στο χώρο μου όσο και σε κάθε χώρο. Ήταν πολύ σημαντική χρονιά που εκτός από τα αρνητικά συναισθήματα το #MeToo θα συμβάλλει πολύ θετικά στο μέλλον.
Πριν από τέσσερα χρόνια και κάτι, παντρεύτηκες και έγινες μητέρα. Αθόρυβα και διακριτικά, κάτι που σεβάστηκαν τα Μέσα καθώς ποτέ δεν προκάλεσες. Πάντα φρόντιζες να επικοινωνείς τη δουλειά σου. Πώς αισθάνεσαι που ο κόσμος σε αγαπάει και σε σέβεται χωρίς να έχει δει ποτέ μέσα από την κλειδαρότρυπα;
Νιώθω πολύ καλά που ο κόσμος δεν ασχολείται με την προσωπική μου ζωή. Ωστόσο, λόγω της φύσης της δουλειά μου, όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο δηλαδή, είναι αναπόφευκτο να γίνονται γνωστά και κάποια κομμάτια της προσωπικής σου ζωής. Όταν αυτό συμβαίνει με μέτρο δεν είναι κακό ή δυσάρεστο.
Πόσο σε άλλαξε η μητρότητα ως άνθρωπο; Ποια στοιχεία θα ήθελες να εμφυσήσεις στην κόρη σου;
Η μητρότητα με άλλαξε αρκετά. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Θα ήθελα η κόρη μου να είναι ελεύθερη να κάνει στη ζωή της αυτό που πραγματικά επιθυμεί. Να γίνει ένας άνθρωπος που να μάχεται και να αναζητά την ισότητα και τη δικαιοσύνη. Να πολεμά το ρατσισμό και την καταπάτηση των δικαιωμάτων. Να είναι χαρούμενη και υγιής.
Τι κατάλαβες για τον εαυτό σου στα δύο -πλέον- χρόνια της πανδημίας και πού σε απογοήτευσαν οι άνθρωποι αυτό το διάστημα;
Κατάλαβα πως διαθέτω ισχυρή υπομονή αλλά και χιούμορ. Αντιλήφθηκα πως έχω φοβίες που ούτε καν θα φανταζόμουν ποτέ. Δεν ξέρω αν με απογοήτευσε κάποιος διότι η πανδημία είναι ένα πρωτόγνωρο πράγμα για όλους και ο καθένας έχει δικαίωμα να αντιδράσει διαφορετικά.
Πόσο δύσκολο είναι να είσαι γυναίκα στις μέρες μας;
Βαδίζουμε στο 2022 αλλά δυστυχώς μοιάζει να μην έχει αλλάξει ουσιαστικά η θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία. Είναι πραγματικά δύσκολος ο αγώνας που δίνει καθημερινά σε κάθε επίπεδο. Προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό. Δύσκολος αγώνας αλλά ταυτόχρονα μεγάλος και αξιοθαύμαστος. Οι γυναίκες θα πρέπει να είμαστε ενωμένες, να υπάρχει αλληλεγγύη. Είναι σημαντικό πια να μην κυριαρχεί ο φόβος. Θα πρέπει να μιλάμε και να υπερασπιζόμαστε τη ζωή και τη θέση μας.
Οι γυναικοκτονίες συγκλόνισαν την Ελλάδα το 2021. Ένας αριθμός απίστευτος για τα δεδομένα της χώρας, συγκρινόμενος με τα προηγούμενα έτη. Τι έχει πάει λάθος και βλέπουμε το φαινόμενο copycat; Τί πρέπει να κάνουμε ως κοινωνία ώστε να προστατέψουμε τους εαυτούς μας αλλά και τα παιδιά μας;
Δυστυχώς θεωρώ πως πάντα συνέβαιναν τέτοια εγκλήματα αλλά για κάποιο λόγο "κρύβονταν κάτω από το χαλί". Δεν θεωρώ πως είναι φαινόμενο της μιας χρονιάς. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μην σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας. Να είμαστε δίπλα σε κάθε γυναίκα που υποφέρει. Επιβάλλεται να μάθουμε στα παιδιά μας, αγόρια και κορίτσια, ότι πρέπει να ζουν με αξιοπρέπεια, ισότητα και αλληλοσεβασμό.
Έρωτας και αγάπη στα χρόνια της σοσιάλ-ερας. Πόσο δύσκολη είναι η εποχή για τους ρομαντικούς; Θα μπορούσε να επιστρέψει ο ρομαντισμός στο μέλλον;
Μπορεί όποιος επιθυμεί να τον έχει στη ζωή του τον ρομαντισμό. Δεν πιστεύω πως έχει χαθεί και ότι είναι κάτι που χάνεται και βρίσκεται ξανά. Μήπως είμαι εγώ πολύ ρομαντική; (γέλια)
Εκτός από ρομαντική, Νεφέλη ποια είσαι;
Αγαπώ τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία είναι "Ο εραστής" της Marguerite Duras. Μου αρέσει η παραδοσιακή μουσική. Λατρεύω την τέχνη και απεχθάνομαι ο, τιδήποτε φασιστικό. Θα υπερασπίζομαι πάντα τα δικαιώματα κάθε ύπαρξης. Θα μπορούσα υπό συνθήκες να δείξω επιείκεια στη ζήλια. Πολλές φορές μπορώ να κατανοήσω ενα ψέμα που μπορεί να ειπωθεί για καλό. Δεν είμαι εκδικητική σαν άνθρωπος. Κάποιες φορές μπορεί να γίνω ευκολόπιστη. Έχω τη βαθιά πεποίθηση πως ένας καλλιτέχνης πρέπει να μη σταματά να μαθαίνει, να διαβάζει, να παρατηρεί. Να βρίσκεται μέσα στα δρώμενα και στον παλμό της κοινωνίας του. Στα δύσκολα πρυτανεύει η αισιοδοξία και λέω "θα περάσει".
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr