Οι Αλκυονίδες μέρες ήταν η πλέον κατάλληλη περίοδος για τα εξωτερικά γυρίσματα της νέας παραγωγής της “Spentzos Film”, το remake του τηλεοπτικού “Ακάλυπτου”.
Ανηφορίζουμε προς το Μουσείο Νασιουτζικ για να βρούμε το συνεργείο της παραγωγής και βέβαια τους πρωταγωνιστές της νέας ταινίας που βρίσκονται στη φάση της ολοκλήρωσης των γυρισμάτων. Οι φράσεις “Κλακέτα, πάμε, γυρίζουμε!” από το στόμα του σκηνοθέτη Χρήστου Δήμα μας βάζουν για τα καλά στο πνεύμα της κινηματογραφικής παραγωγής. Εμείς ξεκλέψαμε λίγο από το χρόνο των πρωταγωνιστών για να μιλήσουμε μαζί τους και να μας δώσουν μερικά hints από τα καρέ που θα δούμε στις αίθουσες. Κατά τη διάρκεια του lunch break τρυπώνουμε στο backstage και συνομιλούμε με τον Πέτρο Φιλιππίδη, τη Τζένη Θεωνά και την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου.
Πως θα περιγράφατε το ρόλο σας;
Ο Ακάλυπτος είναι ένας ήρωας που δεν έχει σχέση με τον αντίστοιχο τηλεοπτικό ρόλο. Δεν είναι ο ίδιος ήρωας, είναι αυτός απλώς κάποια χρόνια μετά! Είναι σαν οι χαρακτήρες να γεννιούνται από την αρχή. Σαν να μην προϋπήρχε η ιστορία. Για το λόγο αυτό άλλωστε δέχτηκα να τον υποδυθώ. Και βέβαια λόγω του σεναρίου που βασίζεται στο βιβλίο του Λευτέρη Καπώνη και έχουν βοηθήσει στην κινηματογραφική μεταφορά η Κωνσταντίνα Γιαχαλή και ο Παναγιώτης Μαντζιαφός.
Ο Ακάλυπτος είναι ένας πανέξυπνος άνθρωπος, είναι ένας τζογαδόρος και πέραν του οικονομικού δημιουργεί τις απάτες τους προς χάριν του παιχνιδιού. Είναι παίκτης. Ακόμα και αν του χάριζες ένα τεράστιο οικονομικό ποσό για να σταματήσει την παράνομη δράση του, δεν θα το έκανε. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η χαρά του παιχνιδιού. Ο Ακάλυπτος στην ταινία προσπαθεί να πουλήσει μια λίμνη, τη λίμνη του Μαραθώνα.
Στηρίζεται δηλαδή στην ιστορία του Βατοπεδίου;
Είναι από τις περιπτώσεις που η πραγματική ζωή ξεπερνά την κινηματογραφική φαντασία. Στο σενάριο ο Ακάλυπτος προσπαθεί να πουλήσει τη λίμνη του Μαραθώνα και βέβαια βρίσκεται μπλεγμένος σε μια αλληλουχία δρώμενων που τον δυσκολεύουν. Ακόμα και την Ακρόπολη προσπαθεί να πουλήσει. Στην τέχνη, στον κινηματογράφο θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχουν γίνει τα πάντα, το θέμα όμως είναι πως κάνεις αυτό που έχει ξαναγίνει. Αυτό περιμένει να δει ο θεατής.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων έχετε και τις θεατρικές υποχρεώσεις που όμως υπαγορεύουν το κοκκινόξανθο χρώμα στα μαλλιά. Πως λειτουργεί αυτό στην ταινία;
Αναγκαζόμαστε να βάψουμε τα έντονα πορτοκαλί σημεία για να φαίνεται πιο φυσικό το αποτέλεσμα. Δε δημιουργεί σύγχυση.
Και πως είναι η ζωή όταν το πρωί κάνετε γυρίσματα για την ταινία και το βράδυ έχετε παράσταση;
Πάντα έτσι ήταν η ζωή μου, το συνηθίζεις! Πάντα είχα γύρισμα και μετά παράσταση. Αν και όσο μεγαλώνεις σε κουράζει. Και η αλήθεια είναι πως ο “Ακάλυπτος” έχει πολύ δύσκολα γυρίσματα. Την προηγούμενη εβδομάδα ήμουν για εννιά ώρες μέσα σε μια βάρκα, σε μια λίμνη σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Έχει πολλά εξωτερικά γυρίσματα και ο καιρός είναι δύσκολος αλλά όσο βγαίνει η δουλειά εγώ είμαι χαρούμενος.
Πως κρίνετε τη επιτυχία μιας ταινίας;
Η εμπορική επιτυχία κρίνεται από τα εισιτήρια. Για εμένα βέβαια αυτό δεν είναι αρκετό. Θέλω να ακούσω ότι η ταινία είναι καλή. Τόσο από το κοινό όσο και από τον κύκλο μας, τον κύκλο των ηθοποιών. Εμείς βέβαια κάνουμε κωμωδία, κάνουμε αφηγηματικό κινηματογράφο και όχι ποιητικό.
Ποιος είναι ο ρόλος σας;
Υποδύομαι μια παρουσία ιδιαίτερα αινιγματική η οποία εμφανίζεται από το πουθενά χωρίς να ξέρει κανείς από που ήλθε. Εξ αρχής φαίνεται πολύ καταρτισμένη και αποτελεσματική σε σχέση με τα σχέδια του Ακάλυπτου, και έτσι σύντομα γίνεται το δεξί του χέρι. Αλίμονο όμως... δεν είναι αυτή η πραγματική της πλευρά .Αυτό είναι και το εξαιρετικά ενδιαφέρον του χαρακτήρα.
Πως προετοιμαστήκατε για το ρόλο;
Για μένα είναι πολύ σημαντικό να έχω κάποιες αναφορές και προσλαμβάνουσε ςπου ίσως να μην χρησιμοποιήσω καθεαυτές αλλά θα τις τροποποιήσω για να δημιουργήσω την εικόνα του χαρακτήρα. Είδα κάποιες ταινίες, μελέτησα μόνη μου και πάντα προσπαθώ να φαντάζομαι τις σκηνές και βέβαια να είμαι ανοικτή σε αυτό που προκύπτει. Και με το σκηνοθέτη το Χρήστο Δήμα συζητήσαμε πάρα πολύ γιατί ο χαρακτήρας μου έχει τη δυσκολία ότι κρύβειπ ολλά πράγματα, συνεχώς παρατηρεί και αφουγκράζεται. Βέβαια η μεγάλη του δυσκολία είναι να μη γίνεται βαρετό.
Ψάχνω πράγματα που θα με εμπνεύσουν σε αντίστοιχους ρόλους, στοιχεία που αγαπώ και μου αρέσει να δανείζομαι.
Έχετε κάνει όμως και αλλαγή στη εμφάνιση για το ρόλο
Καλό είναι όταν μπορεί να γίνει και κάποια εμφανισιακή αλλαγή... στην περίπτωση μου είναι το ότι έκοψα τις αφέλειες.
Από τις ελληνικές κινηματογραφικές παραγωγές, ποια ζήλεψατε τελευταία;
Η ταινία “Το Γάλα” ήταν μια πολύ καλή δουλειά, όπως επίσης και το “WastedYouth” του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Μου άρεσε τρομερά το “Art Therapy”του Περάκη. Έσφυζε από ζωή και ενέργεια και αγάπη, πραγματική, τόσο για τον άνθρωπο όσο και την ίδια την τέχνη. Είναι μια στιγμή στην πορείατου που την έχω ξεχωρίσει.
Πως σχολιάζεις το τηλεοπτικό τοπίο έτσι όπως έχει εξελιχθεί σήμερα με τις παύσεις των πληρωμών;
Πέρα από τη δυσκολία βιοπορισμού το τρομακτικότερο όλων είναι ότι έχει χαθεί κάθε νομικό πλαίσιο και κάθε εργασιακό κεκτημένο και ξαφνικά το ναδ ουλεύεις απλήρωτος ή να πληρώνεσαι χρόνια μετά είναι θεμιτό, είναι νόμιμο. Ξαφνικά σε αυτό τον κλάδο έχει αρχίσει να προωθείται η υπομονή και η αμισθί εργασία. Καταντάει πολύ οπισθοδρομικό να το δέχεσαι. Κάνει κακό στον κλάδο και στους ηθοποιούς που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια.Πιστεύω ότι με αξιοπρέπεια και στα μέτρα του δυνατού ο καθένας θα πρέπει να αντιστέκεται και να θέτει κάποια όρια. Να στηρίζει τη δουλειά του αλλά να μην θίγεται συνολικά.
Πως είναι ο χαρακτήρας που υποδύεστε στην ταινία;
Ο ρόλος μου είναι ο ρόλος της υπουργού, μιας υπουργού που είναι αναμεμειγμένη σε “βρώμικες¨” υποθέσεις. Ο ρόλος μου είναι ο αυτό του σύγχρονου πολιτικού, γιατί πλέον στο μυαλό μας έχει καταγραφεί ως“λαμόγιο”, είναι ένας επίκαιρος ρόλος. Είναι περίεργο για μένα γιατί είναι δύσκολο να παίξεις έναν άνθρωπο ο οποίος είναι εν δυναμει ανέντιμος, έχει μια σκέψη από κάτω γιατί εξωτερικά δεν μπορεί να πάει ο νους σου ότι είναι ανέντιμος αλλά εσωτερικά φέρεται με δόλο τόσο στις προσωπικές επαφές όσο και στα οικονομικά ζητήματα. Άλλωστε και στηνπραγματική ζωή μένεις έκπληκτος με την άνεση και το θράσος των πολιτικών όταν αποκαλύπτεται ένα σκάνδαλο. Στην ταινία ευτυχώς έρχεται η θεία δίκη.
Φέτος, κάνετε κινηματογράφο και σημειώνετε απουσία από την τηλεόραση
Γιατί ποιος είναι φέτος στην τηλέοραση;
Ενώ όμως δεν γίνονται τηλεοπτικές παραγωγές υπάρχει μια μεγάλη κινητικότητα στα κινηματογραφικά δρώμενα.
Ευτυχώς!Και αυτός πιστεύω είναι ένας λόγος που το κοινό βλέπει πολλές ταινίεςστον κινηματογράφο. Έχει ανάγκη το κοινό να μπει στο cinema. Τα τελευταία 6-7 χρόνια έχουν γίνει πολλές ταινίες με μεγάλες εισπράξεις όπως η “Νήσος” και η “Πολίτικη Κουζίνα”. Με αυτή την ελπίδα ζω. Ακόμακαι μια μέτρια ταινία σου ανοίγει το μυαλό. Τα τούρκικα σίριαλ έχουν μπει σε όλες της ζώνες.
Στον κινηματογράφο υπάρχουν δύο διαφορετικές οπτικές. Από την μια οι υπερπαραγωγές με χολιγουντιανή υπογραφή και από την άλλη οι πιο εναλλακτικές ταινίες από την Ευρώπη. ΗΕλλάδα σε πιο από τα δύο σημεία στέκεται;
Προς την Ευρώπη θα έλεγα. Υπάρχουν καλλιτέχνες που έχον κάνει εξαιρετικές δουλειές όπως ο Λάνθιμος που απευθύνονται σε πιο ειδικό κοινό. Και προσωπικά μου άρεσεπαρά πολύ η ταινία “Σπιρτόκουτο” του Γιάννη Οικονομίδη.
Πριν από λίγες σεζόν υπήρχε έντονη φημολογία για μια κινηματογραφική μεταφορά του “Παρά Πέντε”. Υπάρχει ακόμη η σκέψη;
Μακάρι! Δεν φαντάζεσαι πως το θέλω... Ο Γιώργος (σ.σ. Καπουτζίδης,σεναριογράφος της σειράς) όμως δεν μπορούσε μετά το τέλος των επεισοδίων να γράψει μια κινηματογραφική μεταφορά. Πολύ θα ήθελα να ξαναβρεθούμε όλη η ομάδα, 10 χρόνια μετά και να κάνουμε γυρίσματα. Και να το γράψειςαυτό (μου λέει με νόημα). Η αλήθεια είναι πως τώρα ο Γιώργος γράφει μια ταινία και ίσως μετά από αυτό, και αφού δει πως γίνεται η όληδιαδικασία, να μπει στη διαδικασία να το σκεφτεί. Το εύχομαι
H ταινία κυκλοφορεί από 14 Μαρτίου 2013 στους κινηματογράφους.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr